Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVa gjør dere på regnværsdager med de små inne?

Tassen min er 17mnd nå.Vi baker (har endel i fryseren nå), leser, leker og styrer på. Når det ikke regner så veldig mye så kler vi på og går ut, for å få litt frisk luft. Noen tips til hva man kan gjøre inne? Vi drar også på besøk med til andre med små, men når det er regnvær dag etter dag etter dag så blir det liksom litt kjedelig etterhvert... What to do!!!???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutt på 14 mndr her. Utenom det du har nevnt:

- Male - fingermaling er populært. Blir mye gris, men ta på heldekkende "regnfrakk"-smekke.

- Puslespill - sånne med knotter. Øver seg, men har ikke helt dreisen på det enda.

- Danse til musikk.

- Synge sanger med bevegelser.

- Sangleker: Alle barna klapper. Bjørnen sover. Jeg gikk meg over sjø og land.

- Bade! Mini her elsker det!

- Vi har babyhuske på overbygd terrasse:-)

- Og så har vi piano - det er stas å spille på.

- Leke gjemsel (ikke veldig avansert - han må se hvor du gjemmer deg...)

- Hoppe / herje på madrass på gulvet.

Her har vi en storesøster på 3 år, og alt blir 100 ganger mer stas når hun er hjemme.

Skrevet

Hvorfor er dere ikke ute i regnvær? Sønnen min har elsket det hele tiden:)

Ellers leker vi mye med duplo, bilbane, tegner med tusjer og leser bøker.

Skrevet

Vi er a ute når det regner også, men orker ikke så lenge av gangen, blir så kald etterhvert uten noe på hendene...Men ofte ute i en times tid om gangen.

Noen tips til gode gummistøvler som sitter på de små barneføttene? de jeg har nå bare detter av hele tiden, til og med med ullsokker..

Fingermaling har vi ikke prøvd enda-skal prøves!!

Skrevet

Vi har kjøpt støvler på Obs i merket Tretorn og et par fra Viking. Fornøyd med begge para.

Skrevet

Vi baker, tegner og maler, men hun er veldig flink til og leke selv med dukkevogn og dukker .

Men vi er ikke så flinke til og være inne litt rastløs begge to:) Så vi bruker og dra på en åpen går i nærheten og se på alle dyrene eller så blir det badeland og tur på fjellet:)

Skrevet

Vi er også av de rastløse folka :-) Men er været skikkelig ruskete, så er vi for det meste på gulvet og leker... Minstemann er 1 og eldstemann er 4,5 så her er det litt forskjell. Sitter noen ganger ved kjøkkenbordet og maler/ tegner/ perler med hun eldste mens lillemann sitter og ser på fra stolen. Gleder meg til han kan gjøre litt mer "sammen" med oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...