Gå til innhold

Noen med silikoninnlegg her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å amme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på!

Skrevet

Lurer også , har silikon og er veldig redd jeg ikke kan amme.

Men det kommer an på hvor innlegget ligger , under eller over muskelen og om noen melkekjertler ble kuttet.

Skrevet

JEG HAR! Tok for 11 år siden, under muskelen. Ammet mitt første barn i 5mnd. og skal amme mitt andre barn nå.

Man får lettere melkespreng og er mer eksponert for å få brystbetennelse pga mindre plass, men i mitt tilfelle gikk det fint.

Skrevet

Takk for svar! Jeg har innleggea utenpå muskelen, men har veldig små innlegg (var like flat som mannen min, hehe).

Hjelper det å amme/pumpe oftere? Jeg fikk MASSE melk sist og ammet i 13 mndr og er redd for strekkmerker/smerter/for mye melk pga pumping osv ettersom det er så stor forskjell fra helt flat til proppfull med melk....

Skrevet

jeg hadde 75a når jeg la inn 260 gram på hver. Det økte til en liten 75c. ser veldig fint ut på meg hvertfall. Ser ikke fake ut, og du gjetter det ikke hvis ikke du ser arrene mine.

Jeg hadde også veldig mye melk, det ble byttet ammeinnlegg mange ganger om dagen og jeg lakk med en gang de ble fjernet.Gikk opp til dobbel Dcup når jeg ammet :-D

Å amme ofte eller pumpe imellom kan også øke melkemengden da,også det er litt forskjellig fra person til person, så du må nesten bare prøve dem fram.

For min del skulle jeg ønske jeg kunne amme lenger, men jeg jobbet første del(mens pappa hadde perm) når mini var 4mnd, så det ødela en del av melkeproduksjonen. neste gang skal jeg vente hvertfall 6mnd før jeg jobber igjen.

Skrevet

jeg fikk forresten ingen strekkmerker, hverken på magen eller puppene. Det er vel individuelt om du får dette eller ikke. Kommer an på huden din og elastisiteten.

jeg ville uansett heller hatt litt strekkmerker på puppene enn å ikke kunne amme. Det er en fantastisk ting man gjør for barnet og jeg følte vi liksom kom nærmere hverandre av å gjøre det:-)

Hilsen meg over...

Skrevet

Har gått veldig fint. Ammet nesten et helt år. Antydning til tilstoppede melkeganger i begynnelsen før produksjonen stabiliserte seg. Men det er vel ikke helt uvanlig uansett om man har silikon eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...