Gå til innhold

Er det frekt av meg å si dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste jenta vår har bursdag nå i juli og blir 3 år. i den forbindelse skal vi jo ha selskap, men jeg må si fra til svigerfamilien at vi ikke ønsker klær til jenta. De har en tendens til å kjøpe noe billig rask på salg. Hu har så mye klær nå da hun arver alt etter sin storesøster og klær er det siste hun trenger. men er det frekt av meg å si det? det blir jo liksom en indikering på at vi forventer en gave, men det gjør man jo av nærmeste familie på bursdager?? det er besteforeldre og tanter det er snakk om her. i min familie er det ikke noe problem, for de spør alltid hva barna ønsker seg når de blir så store som 3 år.

takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke mannen din formidle hva jenta ønsker seg da ?

Det er ofte lettere å svelge da.

Skrevet

Spiller vel ingen rolle om hun får noen flere klær vel?

Jeg hadde ikke sagt noe om ønsker med mindre de spurte, og tatt imot det vi fikk med takk.

Skrevet

Veldig enig med 12.07.. trenger ikke si noe med mindre de spør, og det er vel ikke krise om hun får et par plagg ekstra? :)

Skrevet

Greia er at hun har så enormt mye klær. å da mener jeg enormt! fordi hun har arvet så mye av søsteren. jeg la sammen klær i ste og fikk ikke plass til alt i skuffene hennes en gang. så det er så unødvendig å få mer av noe hun allerede har for mye av. er det noe hun ikke har mye av så er det leker, men nå begynner hun å storesøster å bli så store at de krangler om det som er sitt, og det meste er storesøster sitt. på tide å bli kvitt baby lekene nå. så jeg tror jeg går for det forslaget som annie øverst her foreslo jeg, å formidle det hun ønsker seg, nemlig klær og ting til dokka si =)

Skrevet

Har samme problem med mine svigers, de kjøper stygge klær på salg jeg ikke kan bytte, men jeg gidder ikke bry meg. Jeg bare gir klærne ti fretex, jeg.

Skrevet

Syns du skal si det som det er til dem jeg. De vil vel heller ikke at ho skal ha en haug med klær hun ikke bruker..

Skrevet

Så du mener at jeg skal si: i stedet for at dere kjøper billige klær på salg i bursdagsgave, som vi overhodet ikke har bruk for, så ønsker vi nå at dere kjøper noe som jenta ønsker seg?

jeg tok en slik en på invitasjonen: formidler med det samme at hun ønsker seg leker i gave, da storesøster begynner å bli litt gjerrig på å låne bort sine. dukkeklær og lignende er veldig populært og eller andre ting som passer en 3 åring! =)

synes ikke det var frekt av meg å si det slik? uansett da, så får de nå tenke hva de vil, men alle sammen fikk i allefall samme melding, ikke bare hans familie, men også min! =)

Skrevet

Vi også slet med gaver vi fikk som vi ikke trengte/kunne bruke fra svigers. Med min familie praktiserer vi alle ønskelister som oppdateres før bursdager og jul. Lett å kjøpe gaver, og alle blir glade for det vi/de får.

Vi tok mot til oss og sendte denne til svigers (var redde det skulle mottas som frekt, men gaver gir man jo til bursdag og jul), og de syntes det var en god ide, og skrev også en for dem selv. Så nå er det lett å kjøpe gaver til alle, og det gleder ekstra mye å gi bort noe en vet folk faktisk trenger og vil ha:)

Skrevet

Du trenger jo ikke å si at de kjøper billige klær på salg da, men at i år ønsker vi oss leker til jenta vår for ho har veldig mye klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...