Lovemelikeyoudo Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Jenta mi på snart 6 er en håndfull! Føler hun er kverulerende og frekk til tidrt Slitsomt...
Gjest Hercule Poirot Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Hørtes rimelig kjent ut. Det blir så bra for frøkna her å få begynne på skolen, hun trenger virkelig nye utfordringer!
Ungmor24 Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 He he, godt jeg ikke ar alene om det De er jo i rette alderen nå til å teste grenser, å det til gangs
Ugl@ Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 I grunn ei kjekk og grei jente. Kan til tider være litt masete og sta hvis det er noe hun har bestemt seg for. Kronisk jålejente og kjole-dilla. Det går i kjoler og pensko, tidvis interessante kombinasjoner, kan vel trygt si at jenta har sin egen særegen stil som av og til nesten setter grå hår i hodene på oss voksne. Men, man skal velge sine kamper, så vi inngår komprimiss. Hun er herlig og snill ellers, høflig og litt beskjeden inntil hun blir kjent med andre og husvarm. heldigvis kjenner hun de fleste hun begynner i klasse med og har bestevenninna si fra barnehagen som også begynner i samme klasse. Begynt å lære seg bokstaver og tall, veldig skoleklar og gleder seg. Det jeg bekymrer meg over er at hun er så lita i forhold til de fleste, litt redd hun skal forsvinne litt i den store klassen siden hun er litt stille av seg og ikke den som akkurat roper høyest. Men får håpe at det faktum at hun er veldig lita av størrelse faktisk gjør at hun kansje kikker litt inn på den beskyttelses radaren til de voksne og større barna. Mange av de andre er jo hodet høyere og vel så det.
Janusina Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Her er det viktig at du er aktiv ovenfor personalet, Ugl@. Vær litt "på" med å få info så de vet. Det skal jeg være :-) Det blir en stor overgang fra bhg hvor barna blir sett på en helt annen måte. Her i kommunen har de i år startet opp med noe nytt, "Plan for overgang bhg/skole" , hvor vi foreldre har snakket med personalet i bhg og skolen har fått info videre fra bhg. Helt fantastisk. Jeg føler meg veldig trygg, selv om jeg gruer meg noe helt forferdelig... Gutten vår har kunnet alfabetet siden han var 3 , men leser ikke enda. Han er en stille gutt, men har hatt venner i bhg som gjør han trygg og som gjør at han blomstrer opp. Men jeg tenker også mye på dette å ikke bli borte i mengden. Vi har sett små tendenser til litt "opprørshet" i det siste, men det er også det eneste. Aldri opplevd den såkalte trassen (i mangel på bedre ord!) , så det spørs vel om det er nå det starter. Men heldigvis ser vi et mønster og det er at han blir sånn når han blir ekstremt sliten og trøtt. Vi venter ei lillesøster i oktober og jeg må si jeg er forberedt på at hun kommer til å bli totalt annerledes. Den prinsessealderen som jentene går igjennom må være slitsom. Gutta er liksom litt mer relaxed tror jeg med tanke på klær, osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå