Gå til innhold

Reservebestemor


lille_-min

Anbefalte innlegg

Vårt barn vil få tre "sett" med besteforeldre da foreldrene til kommende pappa er skilt. Kommende bestefar er gift på nytt og jeg lurer på hva slags "tittel" hans kone skal få. Hun er en superhyggelig dame, og vil helt klart bli ei slags bestemor, derfor syntes jeg det er litt stusselig og bare kalle henne ved navn. Noen som har noen erfaringer, evt forslg til hva vi kan kalle henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Mimmi er et fin kallenavn - det har ikke noe med mor eller beste å gjøre... da blir ingen støtt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann sine foreldre er også skilt og har funnet seg nye partnere. Ungene mine kaller svigerfar for Besten og kona hans for Besta. Svigrmor kaller de for Farmor men hun har ikke giftet seg på ny enda. Vet ikke helt hva vi skal kalle hennes nye type. Siden mine besteforeldre lever enda er det de som er bestemor siden de mener at oldemor høres så gammelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Både mine foreldre og besteforeldre er skilte... Så jeg har gode erfaringer med flust av besteforeldre... Jeg kaller alle de som er "uekte", for mor og far, med navnet deres bak... FarEven, MorLisa osv.. det fungerer veldig bra! Men det er bare de som allerede var der fra jeg var liten da... De som har kommet inn etterhvert blir bare kalt ved navn..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det på samme viset da vi fikk vår første, siden både mine foreldre og sambos foreldre er skilt! Alle, utenom svigermor var gift på ny! Min mor er bestemor, hennes mann ble da naturlig bestefar, pappa er morfar og hans kone besta:) Svigerfar er farfar og hans kone mimmi, mens svigermor er farmor :) Mange å forholde seg til, men vi klarer det bare godt alle sammen :) Har heller aldri vært noe problem for barna å holde rede på besteforeldrene, heller ikke å forklare for andre slektsforholdene :) Lykke til med valg av kallenavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min stefar skal vi kalle BesteTerje. Jeg vil at han skal hete det fordi han er en fantastisk mann og stefar, og jeg vet han ser på meg og babyen som om vi var hans egne. Han fortjener å hete "beste" foran navnet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...