Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Kan spebarn (5-7 uker) ligge i bare bleia i vogn når det er VARMT? I syden varme. Eller bør de alltid har body/t-skjorte på uansett? Kan de holdes og bæres rundt i bare bleie?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Så klart kan de ligge i bare bleia I bare stumpen, også
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Ute? Tenker litt på trekk og sånn jeg da... Blir det for trekkfult om de bæres rundt i bare bleia uten noe på overkroppen? Selvfølgelig ikke i sola...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Det sies at små babyer skal ha på ei tynn lue, pga risiko for ørebetennelse. Men hvis det virkelig er tredve grader må man bare sørge for å kjøle ned babyen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Så de skal ha lue selv om det er VARMT? Har kjøpt sånn tynn solhatt med solfaktor 50 i. Tenker bruke den istedet. Men det er dette med kroppen da, om de kan bæres rundt i bare bleie....??
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Du sier du ikke skal bære babyen i sola, så hvor mange grader er det i skyggen? Det er selvsagt noe kaldere i skyggen. Jeg la vesla til å sove i skyggen under et tre i hagen, og da jeg tok henne opp var hun mye kaldere enn beregnet.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 Jeg ville tatt på en t-skjorte eller noe når hun skal opp av vogna. Og solhatt. Babyhud er veldig sart, så det skal ingenting til før de blir brent. Husk å smøre på solkrem ofte.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Rundt 35-40 i skyggen. Men da er det ok da å ligge i vogna i bare bleia, og når hun kommer opp av vogna så på med solhatt og tynn t-skjorte?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Solkrem skal ikke brukes på babyer under et år sa helsesøsteren og barnepleieren vår...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #10 Skrevet 14. juli 2011 Gammel myte dette med solkrem og baby under året. Forhør deg på apoteket!! De vet, de bør vite. Babyer kan bli brent selv om de også bare er i skyggen. Jeg forhørte meg med hudlege på Rikshospitalet (svigerfar til ei venninne). Han sier at babyer SKAL ha solkrem på fordi sola faktisk tar også i skyggen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #12 Skrevet 14. juli 2011 Det er jo deilig for baby å ligge å sprelle i bare stumpen. Om det er 40 grader så trenger dere ikke tenke på trekk. Men når hun skal sove er det lunt med et tynt teppe over.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #13 Skrevet 14. juli 2011 Du bør absolutt ha på solkrem på baby. Og la nå den lille få ligge å sprelle i bare bleia, evt. med en kortermet body.
Willy Wonka Skrevet 14. juli 2011 #14 Skrevet 14. juli 2011 Vet ikke med nyfødte, men hvertfall GALSKAP å ikke smøre babyer som krabber med solkrem. De ligger jo ikke stille på et teppe og spreller....men farter rundt omkring. Å kle de med heldekkende klær kan man jo selv forestille seg hvor varmt det kan være når sola steiker og gradestokkener på topp!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #15 Skrevet 14. juli 2011 Hun krabber ikke da siden hun bare er 5-6 uker. Så hun blir i skyggen hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå