barbabella Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Hei, jeg er i uke 31 og hadde hittill gått opp 5,5 kg, så ikke så mye. Det er mitt tredje svangerskap og jeg hadde gått opp mye mer, dvs 3 x så mye samme uke m de to foregående.. har gått på vekta de siste dagene og har gått ned nesten 1 kg siden forrige uke... det vil si at jeg til nå bare har lagt på meg 4,5 kg. Har dette skjedd med noen av dere? Er det urovekkende å gå ned så sent i svangerskapet, eller normalt? Håper på mange svar!
Petrine +spire=❤ Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Jeg gikk ned i vekt mellom uke 28 og 32. Legen mente det ikke var grunn til bekymring siden vektsøkningen totalt sett var fin. Nå er jeg spent på om det er kommet på igjen når jeg skal til kontroll igjen neste uke. Vil da være i uke 38. Ikke hatt noen kont mellom der pga ferie.
MamaLadyBug Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 jeg har gått ned i vekt på slutten i begge mine svangerskap. tror det er helt normalt egentlig. like normalt som mye annet ihvertfall;)
barbabella Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2011 TUsen takk, begge to:) Det var godt å høre, man blir jo så bekymret ved minste avvik:)
2 gutter og 1 jente Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Det kommer jo også veldig an på startvekten din. Selv hadde jeg mye å ta av i utgangspungtet og raste ned 7 kilo pga oppkast de første 20 ukene. Siden gikk jeg opp 4 kilo de neste 12 ukene og der stoppet vektøkningen. Jeg har stått bom stille i 7 uker nå, men det er visst ingen ting å bekymre seg over så lenge barnet er aktivt og magen følger kurven ok. Min mage har disse ukene pluttselig hoppet lagt over kurven i tillegg selv om jeg ikke legger på meg et gram. Mulig min kropp går ned i vekt i samsvar med ungens vekst?
Ellois Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Jeg gikk ned 2 kilo mellom uke 37 og 39. Helt normalt, i mitt tilfelle! (Kuttet ut sukker og snop.) Har uansett masse godkilo igjen å ta av, til Knøttet! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå