Gå til innhold

Er dette vanlig rundtomkring - pappa og påkledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke veldig nøye med at alt matcher 100 % på gutta mine, så lenge de har rene og behagelige klær til å leke i.

MEN : Ungene bruker 98 og 134 i klær, og min kjære ser ikke forskjell på dette.

Drar de på hytta, kommer de gjerne hjem med minsten kledd i storebrors klær, og om det er en pysjgenser så har ikke det blitt oppdaget.

Når han bretter klær og legger på plass, ligger ungenes klær om hverandre, og han klarer til og med å flette inn noen av mine klær i ungenes haug. Jeg er ikke spesielt liten for å si det sånn...

Har lurt på om han gjør det med vilje, men det gjør han faktisk ikke.

"Hvordan skal jeg se forskjell da ?" Eeeh, du kan begynne med å se på størrelsen...

Og sko : Vi er enige om at riktig fottøy er viktig, og bruker jo mye penger på gode sko som passer til det de skal brukes til.

Begge gutta har att gore tex lave sko nå i vår, siden det er vått rett som det er.

Men de har også fått Ecco joggesko med sånne netting luftehull på. Kjempegode sko i sommervarmen. De har også sandaler.

Siden jeg begynner tidlig på jobb legger jeg frem klær til ungene, og for å være sikker på at han tar de lette skoa så satte jeg gore texene til minsten i skoskapet - og satte de nye luftige rett foran utgangsdøra.

Men tror dere ungen fikk på seg lette sko da ?

Nå er de på tur hos svigers ei uke, og jeg har sendt med ulike sko og ba han passe på så de slapp gå i de tette gore texene med mindre de trengte det.

Får bilder av gutta i shorts og t skjorte en varm sommerda, og begge i gore tex sko. (og det er ikke fordi de vil gå i dem selv)

I rest my case.

Flere med sånne menn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om å ha en sånn mann, nei.

Det er ikke få ganger jeg har ristet på hodet og lurt på hva det e g e n t l i g er ungen har på seg...

Skrevet

Hi her

Takk ! Godt det er flere.

Jeg føler meg litt kontrollerende når jeg legger frem klær til ungene hver eneste kveld, men sambo ser ut til å sette pris på å måtte finne frem selv.

Da er det jo vinn vinn.

Skrevet

Kjenner flere sånne herrer ;o)

Ungene lider ikke av å ha en pappa som ikke får alt gjort på "riktig" måte. La ham kløne seg fram til løsninger på egenhånd, det går helt fint :o)

Skrevet

Tror det er ganske typisk menn ja. Hvertfall min. MEN jeg opplever også at min mor/svigermor ikke alltid tenker så fornuftig ang påkledning de heller.

Så spørs om det med å kle barna riktig/fornuftig er et eller annet som følger med det å bli mor(for så å forsvinne med årene??)

Jeg gidder ikke mase med det, holder heller "overoppsynet" selv, dvs at det ikke er så mange andre som har aleneansvar over tid.(høres veldig hønemor ut, men det er jeg egentlig ikke, bare kontrollfreak)

Skrevet

Min pappa var slik og på bildet fra min første skoledag så har jeg en museflette og en flette, stripete bukse og en genser med prikker, vintersko og silkeskjerf. Jeg var en syn for guder;)

Skrevet

Kan det være så nøye? La nå pappa kle på etter sitt hode, også gjør du det etter ditt.

Tror forresten det der er ganske genetisk. Han jeg er gift med har heller ikke øye for å sortere klær etter størrelse... eller farge.... eller grad av renhet.

Og når han setter inn i kjøkkenskapene fra oppvaskmaskinen har jeg et inntrykk av at det er litt tilfeldig hvor ting havner.

Har spurt ham om han gjør det for å irritere meg, men det viser seg at han faktisk kjemper en fortvilet kamp for å forstå MIN logikk, og ikke klarer det.

Så nå har jeg bestemt at han får løse det på SIN måte, og at om noe virkelig irriterer meg, så flytter jeg på det selv.

Det verste er hermetikkåpneren. Jeg finner den ALDRI. Den dukker opp på de mest utrolige steder, og et nytt sted hver gang.

Skrevet

Hi hi, for et fantastisk minne :)

Skrevet

Sånn er mannfolk. De bryr seg ikke om slike ting, det er vi som er nøye og pertentlige der barna skal se rene og pene ut osv. Menn tenker effektivitet- ta de første plaggene du finne og ha dem på. Ta de gjerne på selv.

Skrevet

jada, min er også slik.. til min store fortvilelse:p

Skrevet

Min er også sånn, og det værste er at jeg har ved to anledninger hentet i barnehagen og jenten kom løpende imot meg med shorts og t-shorte og støvler. De i barnehagen prøver fortvilet og forklare at det var det beste alternative når det stod mellom støvler og sherrox! Midt i juli! Jeg tar med både crocs og joggesko og prøver å la det ligge igjen i barnehagen, men far i huset rasker alt med seg for så og tydeligvis ikke ta med noe annet enn støvler dagen etter.. *oppgitt*

Skrevet

Sånn er min mann også . Om det ligger noe i kles skuffen for er litt for lite , så klarer han å ta det plagget . Og farger bryr han seg ikke om.

Han kjøper gjerne klær til ungene men da kjøper han spiderman og cars .Noe jeg hater, men eldste elsker det, så da er det greit :)

I dag skulle helsesøster komme på besøk og jeg la fram det lillebror skulle ha på seg (body og sparkebukse ) og han kunne ikke skjønne hvorfor han ikke kunne ha på seg den bodyen han hadde sovet i og som hadde gulpeflekker på seg . Da mente han jeg var så forfengelig bare fordi jeg liker at ungene har på seg fine og rene klær .

Skrevet

Kunne fint vært min mann det der hehe. Men jeg har faktisk sluttet å bry meg.

I bhg til gutten min, sa de at de lett kunne se hvem som hadde kledd på de om morningen haha;)

Men tror nok ikke barna dine lider noen nød, men skjønner godt hva du mener;)

Skrevet

Finnes verre ting å klage over mannen sin på..

tror du er heldigere enn de fleste.. dette er bare en bagatell i forhold til hva de fleste går igjennom i hverdagen med sine menn..

Skrevet

12.40

Jeg synes ikke egentlig hun klager. Det er jo faktisk bare litt morsomt, en liten krydder i hverdagen.

Man kan vel få lov å ha hjertesukk over partneren sin uten at det på død og liv skal tolkes som en klage?

Skrevet

ooofff ja, har også en sånn mann i huset. Sist jeg jobbet dugnad kom mannen med ungene innom, ettåringen hadde på seg str 24 i sko...det er faktisk 5 nummer over hennes størrelse! Forsøkte å snakke med ham om at det gikk ikke an, men han mente at det var de eneste skoene som passet

Farge og mønster bryr han seg overhode ikke om, og å bytte om på klærne slik at minste før største sine og motsatt hender iblant. Oppdager han det gidder han sjeldent bytte, venter ihvertfall til de blir skitne og trenger klesskifte.

Men stort sett er han opptatt av å kle dem etter været og passer på at de er sånn nogenlunde komfortable så ungene lider ingen nød, selv om de ser snodige ut iblant.

Han synes jeg legger alt for rene klær til vask, noe han egentlig har rett i.

Skrevet

Kniis, sånn er det her også. Sokkene mine havner alltid hos barna, samme med knebuksene.... "de var jo så korte" (men at jentungen får hele seg i det ene buksebenet la han ikke merke til).

Skrevet

Haha... En gang jeg kom hjem hadde toåringen på seg en skjorte i størrelse 68 (!) - omtrent navlegenser ;)

Han bryr seg lite om farger mønstre og for det meste er det total mismatch - men det har vel vært IN det og engang i tiden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...