Gå til innhold

Svimmelhet og lavt blodtrykk


mamahege

Anbefalte innlegg

I 3 uker minst har jeg slitt med lavt blodtrykk og ekstrem svimmelhet. Besvimte og slo hodet hardt en gang, mens neste gang rakk jeg akkurat å legge meg ned på gresset (dette skjedde i en begravelse. hehe)

 

Legen sier det ikke er noe annet å gjøre enn å drikke og spise rikelig. Men jeg synes ingenting virker. Det er verst når jeg legger meg (føles som jeg er full) og når jeg reiser meg/går. Snart sår i baken av å sitte :P

 

Er det noen som har erfaring med dette og når det ga seg for dere? Eventuelt råd for å bli i bedre form? Flere som svimler for tiden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :-)

Jeg er 100% sykemeldt pga dette å har vært det siden uke 9....er nå i uke 14... Innimellom går alt rundt og plutselig ser jeg stjerner....fryktelig ekkelt...og bilen har jeg fått beskjed om å bruke minst mulig.... :-(

Spurte jordmora når det ville gå over,og hun sa at det ofte ble værre utover svangerskapet...men hååååper jeg er unntaket.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Jeg er 100% sykemeldt pga dette å har vært det siden uke 9....er nå i uke 14... Innimellom går alt rundt og plutselig ser jeg stjerner....fryktelig ekkelt...og bilen har jeg fått beskjed om å bruke minst mulig.... :-(

Spurte jordmora når det ville gå over,og hun sa at det ofte ble værre utover svangerskapet...men hååååper jeg er unntaket.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Jeg er 100% sykemeldt pga dette å har vært det siden uke 9....er nå i uke 14... Innimellom går alt rundt og plutselig ser jeg stjerner....fryktelig ekkelt...og bilen har jeg fått beskjed om å bruke minst mulig.... :-(

Spurte jordmora når det ville gå over,og hun sa at det ofte ble værre utover svangerskapet...men hååååper jeg er unntaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ut som du har det enda verre enn meg! Jeg var 3 uker sykemeldt fram til nå, men føler meg mer pigg nå faktisk og håper jeg skal komme meg på en ferietur om noen uker. Blitt vant til det og drikker/spiser mer. Det er veldig hemmende og man mister (ihvertfall jeg) lysten til å gjøre noe som helst, da man vet man må gi seg etter kort tid. Prøvde å lage middag her om dagen, men akkurat når det hadde begynt å koke, måtte jeg avslutte og legge meg nedpå og mannen fikk ikke middag den dagen heller :) Hehe. Stakkars. Jeg håper inderlig dette ikke vil forverre seg! Lykke til, krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sykmeldt for det samme for en stund siden og hadde i tillegg veldig lavt blodsukker. Er mye bedre nå. Tar et par lakrisbåter og et glass Cola zero når jeg kjenner det "svaier":) (Lakris øker blodtrykket) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Kanskje derfor jeg ikke er like dårlig nå, da det har gått mye i lakris den siste tiden(dilla!) :) Glad for å høre at du har blitt bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!:) Fikk faktisk en halv pose lakris av legen da jeg fikk svaret, så det er nok noe i det:) Kunne ikke kjøre bil en gang jeg før jeg hadde momsa lakris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90/60 men er mye bedre nå. heldigvis. Svimmelhet er noe dritt :( Jeg spiser lakris som bare det, hjelper bra det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...