Gå til innhold

2 spm om bleieslutt, håper noen kan svare?


Sebbelita

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 3,5 år, som de siste dagene har bytta ut bleien med truse, og nå lurer jeg litt på:

 

Jeg må følge han veldig ofte på potta, bør ikke gå særlig mer enn en time mellom hver gang. Han tisser så og si hver gang, likevel har vi noen uhell i løpet av dagen.

Er det vanlig at de tisser så ofte?

Han drikker ikke spesielt mye, så skjønner ikke helt hvor det kommer fra, he he.

 

Han vil ikke bæsje på potta, det gjør han heller i trusa. Noen som har en ide til hvordan bli kvitt skrekken for dette?

Har prøvd å la han gå en stund med bæsjen i trusa så han skulle kjenne det var ekkelt, men brydde seg visst ikke så mye om det.

Frister også med lekebil om han bæsjer på potta, men hjelper ikke....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste her ville heller ikke bæsje i noe annet enn bleia. Tisset på do, men den bæsjinga ville hun gjøre i fred med bleie.... Tror ikke vi gjorde noe spesielt, en dag sto hun bare opp og sa hun ikke brukte bleier mer, og det var sant! :-)

Men, kanskje dere kan la han sitte alene på potta når han skal gjøre bommelom?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd med doring og la han sitte på do? Vi har ikke brukt potte i det hele tatt, kun doring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :)

Han sitter litt på do også, men virker som han foretrekker potta. Så når vi er noe sted må den med, for ikke snakk om at han går på en fremmed do. Altfor stor sier han he he.

Jeg foreslo for han at han skulle få sitte alene på potta å bæsje, så kunne jeg vente i gangen. Han var helt enig, men endte nå bare med å tisse i potta likevel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at de tisser ofte i starten, de må lære seg å holde seg. Vesla på 23 mnd er også midt i bleieslutt nå. Hun tisset kjempeofte de første dagene, men nå etter en god uke (8-9 dager) kan hun holde seg i opp til 3-4 timer. Sånn var det med guttene også, det tok en 4-5 dager før det gikk mer enn 30-60 min mellom hver gang de tisset. Vi jobber nå med det å kunne gi beskjed selv. Foreløpig spør vi om hun må på do og trekker det lengst mulig ut, men tar henne gjerne på do til slutt. Av og til gir hun beskjed selv. I dag er første dagen uten et eneste uhell (så langt). De to minste guttene brukte også ca 8-10 dager før de sluttet med daglige uhell. Eldstemann ble tørr på en dag fra tissing.

 

Bæsjing i do/på potte er skummelt for mange barn. Begge mine eldste var tørr for tissing i 2-3 uker før de turde å bæsje på do. De ventet tilde fikk nattbleie på om kvelden og bæsjet i den. Men plutselig en dag bare løsnet det også. Vi har aldri brukt potte til noen av barna. Eller, prøvde litt med mellomstegutten, men synes det er veldig uhygienisk og ekkelt med potte. Men det sies at det er enklere å få barn til å bæsje på potte enn i do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...