Gå til innhold

Shit da...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 29 bare, og jeg har et barn på 2 hjemme. Begynner ikke i barnehagen før august. Barnet trenger veldig mye aktivisering og er veldig aktivt. Jeg holder på å slite meg ut allerede, blir utmatta, sinna og lei meg. Vil ikke at det skal bli sånn, men jeg er så utrooolig sliten allerede, hvordan i all verden skal dette gå da? Hoff, noen tips til å få dette til å gå bedre? Samboer er jo på jobb om dagene, og jeg kan få litt hjelp av familie, men vil jo ikke mase på dem stadig vekk heller. Ble da ikke så fort sliten som dette før mye lengre ut i svangerskapet sisst gang selv om jeg var mye syk forrige gang.

Jeg vet jeg sutrer nå, men trenger veldig råd og erfaringene deres som også har vert gjennom dette? Er jo ikke så lenge igjen, men alikevel går dagene så utrolig tregt. Vi gjør alt mulig normalt som å kose oss med å bade, bake litt, tegne, modelleire osv, alt det der. Men hver aktivitet tar max 15 min med mitt barn. Tar selv en blund når barnet tar sin blund, men det virker ikke som det hjelper det heller :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg! Det kan være vanvittig slitsomt, spesielt når alt du ønsker er å ligge dønn i ro helt i fred. Jeg har ingen gode råd heller, for du gjør jo alt du kan.

Men hva med å høre med besteforeldre og andre som står barnet nær om de kan planlegge å ha barnet litt? Det blir greiere for deg å ha noen dager planlagt avlastning i ny og ne, da tror jeg du blir blidere og mer tålmodig med barnet ditt også. Det er ikke alltid så mye som skal til, vet du..:) Jeg synes det er avlastende å være med andre barn, men det er gjerne skralt nå i fellesferien...

Håper det ordner seg.

Skrevet

Takk for svar :)

Ja tror jeg bare må kaste inn håndkleet du gitt, og ringe svigermor og forklare henne situasjonen. Kansje du har rett at det vil bli bedre selv om det bare er noen ganger. Jeg misstenker at jeg plages litt med vena cava og, har lest flere forumtråder diverse steder nå om de som har plagdes med dette i svangerskapet, og det høres alt for likt ut :P Skal ringe jordmor å høre om det er noen tips til det også.

Det ordner seg vel uansett, hehe, måtte bare få det ut litt her. Takk for råd og for at du leste ! :)

Skrevet

Jeg er ikke gravid, og hjemme med 2 unger alene nå i ferien, og holder på å bli gal. Så du har sympatien min hvertfall!

Be om hjelp, det er ingen skam!

Skrevet

Derfor er det lurt og ha noen års mellomrom mellom barna så man ikke trenger løpe dagen lang etter en smårolling!! Mine er det 4 år mellom, helt perfekt!!

Skrevet

Og hvordan var det et råd til HI i hennes situasjon da...?

Skrevet

Er det ikke noen andre med barn du kan alliere deg litt med og la barna leke sammen? (sikkert vanskelig nå i ferietida, jeg vet)

Men dere kan jo dra ut på ting for å finne på noe, det synes jeg ofte er mer avslappende enn å være hjemme og være den eneste som må ta imot all aktiviteten.

En spasertur ut og mate fugler, ned på kaia, se på båter, se på dyr (åpen gård?), lekeland, dra på stranden.

Det er så mye lettere å plassere ungen i vogna og dra på tur! En liten piknik kan jo være en stor opplevelse! Pakk mat i en kurv: rundstykker, frukt i biter, gulrot og kålrot i biter, litt pålegg og noe drikke og et teppe så kan dere spise ute.

Jeg tror at det blir bedre bare dere kommer dere ut døra! :-)

Skrevet

Jo du har vel rett i at det kanskje er lettere om det er flere år mellom :) Men det ble no sånn til oss nå.

Jo jeg tar barnet også med ut på lekeplassen, og går turer og slikt. Men er desverre ikke lange biten jeg kan gå. Har heller ikke lappen (ja jeg vet, veldig dumt gjort av meg å ikke ha tatt den før;( Kjenner det nå ).. Så det blir eventuelt buss da.

Det er vel heller på de dagane hvor det ikke er vær til å være så lenge ute om gangen det blir tungt. Har nettopp flyttet til min samboers hjemmeby, derfor har jeg ikke enda rukket å bli kjennt med så mange andre med barn, regner med det endrer seg når det blir snakk om barseltreff og barnehage til største :) Jeg kommer meg vel gjennom uansett :)

Ble bare litt paff over at det skulle bli så tungt allerede :) Og synes ikke det er noe morsomt å bli sinna på barnet mitt bare fordi jeg blir så fort sliten. Viser det jo minst mulig, men er vanskelig noen dager. Skal høre med svigermor nå og ringe jordmor angående vena cava når de åpner telefonen kl 12 :)

Det går vel seg til etterhvert vil jeg tro

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...