Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 kan noen svare meg på hvorfor noen er så redd for narkose og hva som eventuelt kan skje under narkose? Jeg har fått narkose 3 ganger og hittil(bank i bordet) gått bare flott, hva kan skje om man ikke er allergisk da selvfølgelig?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 Jeg liker ikke tanken på å være totalt uten kontroll. Har vært i narkose en gang før og det gikk bra. Ble veldig syk etterpå, men det er jo ikke uvanlig. Nei, heller epidural slik at de fleste sansene er tilstedet og du kan si i fra (eller lokalbedøvelse), enn å ligge der heldopet og ute av stand til å gjøre noe...... ev. aldri våkne opp igjen. Æsj. Men må jeg så gjør jeg det jo, men ikke unødvendig. Skal du opereres i øvre del av kroppen kan jo epidural bli vanskelig He, he.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 En bekjent av meg skulle ta en brystreduksjon. Hun våknet aldri av narkosen hun fikk. Blør i hjertet mitt av å tenke på barna som mistet sin mor. Den sjansen ønsker ikke jeg å ta - ei heller ta den sjansen på barna mine.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Jeg fikk atrieflimmer som ble til ventrikkelflimmer som forårsaket hjertestans. Nå tar jeg tre typer hjertemedisin. Ingen kjent årsak.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 ånei:( så grusomt trist å høre! jeg vurderer å ta ny brystoperasjon(HELT ødelagte bryst, orker ikke forklare her), men nå ble jeg litt redd for å faktisk dø fra min datter:( HI
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Det er veldig trygt med narkose i Norge. I forhold til hvor mange so får narkose inorge, er det veldig få som opplever komplikasjoner. Ja, noen dør hvert år de fleste av disse er gamle, syke evt begge deler. Og mange av disse hadde også dødd om de ikke hadde blitt operert, det er derforvi tar sjansen på å legge de i narkose. Noen ytterst få får anafylakyiske reaksjoner, som regel går dette også bra. De vanligste bivirkningene etter narkose er kvalme, døsigher, desorientering og spr hals. Dette går over ganske raskt. Mange operasjoner krever narkose og kan ikke gjennomføres ved hjelp av lokal, spinal og epidural. Jeg er anestesisykepleier og ville ikke hatt problemer med at jeg ( eller familie ) skulle bli lagt i narkose. Lykke til )
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Har blitt lagt i narkose 8 ganger og har gått bra alle gangene, eneste bivirkingen jeg har hatt er sår hals en gang etter den slangen man får ned i halsen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå