Gå til innhold

Dere som har barn fra før...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...Er dere større tidligere nå enn i forrige svangerskap?

Jeg er nå 6+noen dager, og har fått "mye" mage. Det er ikke bare oppblåsthet, og det varer gjennom dagen (ikke bare om kvelden)

Det skal sies at jeg er tynn med flat mage til vanlig. En bekjent av meg påstod da hun gikk gravid for andre gang at kroppen vet hva den gjør andre gangen, derfor kom magen veldig tidlig. Kan det være noe i dette tror dere?

Hvordan er det med dere? Er magen alt på plass? Lurer på hvor lenge jeg kan holde dette for meg selv, planen er å ikke si noe før uke 12..

 

Ellers føles det BRA å vokse på denne måten igjen. Kjenner nå at jeg har "savnet" det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist, altså med nr to, kom magen veldig fort, jeg hadde ikke sjans til å holde det hemmelig frem til 12 uker, som var målet. Det skal sies at det er 16 mnd mellom 1. og 2. mann, så ting var kanskje ikke heeelt på plass enda, jeg vet ikke...hadde 5 kilo igjen før jeg var tilbake i "normalvekt" ihvertfall. Nå er dette 6 år siden, og jeg er 4 uker på vei med 3. mann, tror jeg...heh, enten 4 eller 8, fant det ut i går, men uansett er det ikke noen synlig mage enda. Gleder meg til det kommer mage!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med mitt andre barn og er bare 4 uker vei.

Merker alerede at magen begynner å komme. Stor mage på kvelden. Kan ikke bruke mine vanlige bukser så mye lenger.

Forrige gang kunne jeg bruke mine vanlige bukser fram til uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på 5 fra før, Magen er flat som vanlig enda, er i uke 8 nå. Litt oppblåst innimellom bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) er selv 5+3 i dag og magen begynner så smått og komme! fikk mage like tidlig sist ogsp ennå det var med det første barnet. mye av magen er luft men ikke alt. nå føler jeg meg egentlig bare små feit;) er egentlig litt undervektig så kanskje derfor jeg kjenner ekstra godt at magen popper ut;P synes det er veldig koselig men føler at folk enten tenker hun er gravid eller bbare spist veldig mye god mat i ferien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at jeg er gravid me nr 2 :) Syns æ har vært oppblåst dn siste uka...

Med første kunne jeg sikkert holdt d hemmelig til æ va rundt 20 uke ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tilnærmet flat mage på dagtid og så får jeg en form for gravidmage om kvelden. Det er noe jeg kjenner igjen fra mine tidligere svangerskap. Gleder meg til den begynner å vokse på ordentlig, håper jeg blir kjempestor, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 5uker på vei med nummer 2 og magen er oppblåst. Når den ikke er det så kjenner jeg at magen er begynt å bli hard nederst som det ble sist (men mye senere) er vel det at det eser ut tidligere når livmora etc har vært med på dette før. Håper ikke jeg blir så stor så fort.. Har tenkt å vente til 12 uker med å fortelle det til alle sammen.. Iallefall komme meg på tidlig ul først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 4+5 idag. merkes ikke, men blir oppblåst innimellom. forrige gang måtte jeg over på bukser med strikk allerede fra uke 7, så er spennt på hvordan det blir denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er nå 7+1 med nr 2. Førstemann er 13 mnd. Syns ikke jeg har fått noe mage ennå, litt oppblåst til tider kanskje. "Startvekta" denne gang er 9 kg mindre, gått ned mye siste året. Bruker ennå mine gamle jeans (27/34), de passet jeg ikke sist, får se hvor lenge jeg kan bruke de nå. Gleder meg i alle fall til å få synlig mage å slippe holde det hemmelig <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9 uker på vei, med 4. Har ikke fått noe særlig mage. oppblåst har jeg vært i noen uker, spes på kvelden. Greier jo ikke å huske fra gang til gang når jeg fikk mage sist, men men.. :-)

Er mye kvalm, så jeg orker ikke stramme bukser, eller topper, så det blir nok ikke lenge til mammaklær esken må ned fra loftet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ei på 5 1/2 og en på 4, er 6+2 i dag med nr. 3. Her har det ikke kommet noen mage. Den kom ikke tidlig på de to andre heller. Er veldig glad for det, vil gjerne ha på meg klærne mine lengst mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 6+ett-eller-annet på vei med nummer 2 og har fått SVÆÆÆR mage. Jeg hadde veldig liten mage med nummer 1, men nå buler den ut så vi vitser om både tvillinger og trillinger.

I dag var vi på besøk hos mine foreldre og min mor såg det med en gang, så jeg måtte bare si som sant var, at det stemte at jeg var gravid.

Jeg har en sønn fra før og han ble ett år i mai, så det er jo ikke så lenge siden sist. Jeg tror det kan ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe - ifølge alle babybøkene jeg har så tyder det du beskriver på at det er mer ennn 1 inni der :-) Livmoren skal ikke kunne kjennes over skambenet på flere uker ennå hvis det bare er 1. Har du vært på UL ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei og slik såg jeg ut med nr 3 og, hadde en liten mage fra før, så er nok ganske opplåst. men ble ikke noe større enn det forrige gang, så holdt meg slik til jeg var 5 mnd på vei sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...