Gå til innhold

Dere som kan en del om katt, se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at katter faktisk ikke har dybdesyn? Tør ikke slippe ut jentekatten her ettersom en bekjent sa det ikke var så lurt ettersom de ikke har dybdesyn? Forstår ikke helt jeg altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle dyr med to øyne som 'ser i samme retning', har dybdesyn.

Altså -ikke har øynene plassert på hver side av hodet..

..vet ikke om du tuller eller ei, men svar avgitt iallefall!

Skrevet

Det er tull. Katter er eksperter i å beregneavstander.

Skrevet

Tuller ikke. Trodde vedkommende som sa det kansje tulla. Har googlet det en del men fant ingenting på det. Så da regnet jeg med det bare var tullball, men måtte bare spørre ettersom jeg ikke kan noe om katter.

Skrevet

har jeg aldri hørt noe om, og siden katten er et villdyr i tam utforming kan du trygt sende kattepus ut ;)

Katten har best av å få være ute og kose seg, men du bør serilisere, chippe og vaksinere katten hvis du er glad i pus og vil ha henne tilbake i et stykke. Viltnemda tar noen ganger runder hvor de henter inn alle katter som ikke er chippet/merket og avliver dem pga sykdommer osv.

Skrevet

Ja det ble gjort føre jeg fikk henne=-)

Skrevet

Helt riktig, katter er smidige, og faktisk veldig flinke til å beregne avstander. Men uten værhår derimot...

Så har den værhår er det ingen problem, så lenge utemiljøet er trygt da, altså at du feks. ikke bor midt på oslo S ect.

Skrevet

Tusen takk for svar allesammen. Huff nå føler jeg meg nesten litt teit som spurte. Menmen.

HI

Skrevet

Sånn sett ser katter slik vi mennesker gjør. De er rovdyr, og avhengige av dybdesyn for å måle avstand til bytte sitt.

Det jeg lurer mer på, er om du har sterilisert jentepusen før du tenker på å slippe henne ut? For ellers dukker det fort opp friere, og du blir sittende med mange kattunger. P-piller er ikke godt nok.

ID-merking og vaksine er også viktig før pus slippes ut.

Skrevet

Hvis du gidder å bruke øya dine å lese igjennom svarene så ser du at hu allerede har svart at den er både sterilisert, idmerket og vaksinert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...