Gå til innhold

SKAL magen synke? SKAL hodet feste seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg gikk gravid så tror jeg ikke at magen sank, lillegull lå høyt og løst oppe også under fødselen (som var igangsatt).

Fikk litt sjokk i går når jeg tok nye magebilder, for magen min er veldig høyt oppe og jeg har 13 dager igjen til termin. Såg på noen bilder fra uke 33 og der var magen like høyt oppe.

Noen som vet om det er derfor fødselen ikke starter av seg selv på meg? Må jo være meg og elefantene med lange svangerskap :P

Trodde faktisk at hodet på et eller annet tidspunkt skulle feste seg og at magen skulle synke. Tar jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk er det mindre sjans for at hodet fester seg når du er flergangsfødende, ofte fester ikke hodet seg før fødselen er godt i gang da. Akkurat om magen MÅ synke for at fødsel skal starte vet jeg ikke, men hvis baby ikke fester seg, ligger h*n jo i utgangspunktet ikke nødvendigvis langt ned? Og som regel starter jo flergangsfødende av seg selv for det :)

Skrevet

Forrige gang festet hodet seg, men magen sank aldri. Denne gangen er hodet ikke festet, og jeg kan ikke se at magen har sunket noe og har 3 dager til termin. Det er ikke noe fasit på dette, og som hun over sier, er det skjelden at nummer to fester seg. Bekkenet har større plass siden du har vært gjennom sv.skap før så de fleste fester seg egentlig ikke før fødselen er godt i gang.

Jeg tror ikke magen min vil synke nå heller, og hodet ligger nedover som det skal. Du trenger ikke gå like lenge denne gangen som sist, men samtidig sier en del leger at kroppen ofte er seg selv lik, så ikke mist motet selv om termindatoen kommer! :D

Min forrige kom 5 dager før, så jeg føler jeg er 2 dager på overtid nå... selv om termin er på fredag! :) Vi må nok bare vente å se begge to, og håpe at naturen og kroppen gjør det som trengs av seg selv! :) Lykke til videre i svangerskapet da, det er ikke lenge igjen nå, uansett om du går over (eller ikke)

<3

Skrevet

Takk for svar! Grunnen til at jeg tenker på det er siden storebror aldri festet seg og aldri kom langt nok ned i bekkenet - så jeg greide ikke å presse ham ut for han lå for høyt oppe. Kjenner jeg begynner å tenke på at det samme skjer igjen at de må ta ham med vakuum :(

Jeg er innstillt på at ikke noe skjer før termin, blir igangsatt på termin så lenge ikke noe skjer innen den tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...