Anonym bruker Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Han: støvsuger, klipper plenen, måker snø, går med ryddesag i skråningene o.l Jeg: tar alt med klesvask (vasker, henger opp og legger sammen), vasker gulv, bad, tørker støv Begge: går ut med søpla, tar inn og ut av oppvaskmaskinen, rydder etter oss selv (dette varierer, noen ganger tar jeg det mange ganger etter hverandre, andre ganger han) Middagen lager vi enten sammen eller jeg alene. Jeg finner på hva vi skal spise og vi handler inn sammen. Storvask av huset tar vi sammen. Jeg er hjemme ca 30 min før han. Spør av ren nysgjerrighet
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Klipping av plen og måking av snø og ryddesag er ganske sesongbasert spør du meg....bra ta han støvsuger da....sikker en ok fordeling, men tror ikke det hadde funket hos oss...fordi jeg klipper også gjerne plenen, maler hus osv. Vi er akkurat i en slik diskusjon der jeg vil at min mann skal være med å støvsuge litt oftere (vi har hund og det er hår overalt). han mener det holder med 2 ganger i uka....jeg er på andre siden av skalaen (too much). Prøver å inngå kompromiss med 3 ganger i uka men det nekter han plent på....det er greit for meg å gjøre andre huslige ting, men støvsuging hater jeg intenst, og når han ikke er interessert i å møtes på midten så blir jeg ganske sur. Hadde vært sjeleglad om han støvsugde slik din mann gjør men det er jo fordi jeg misliker det. Ellers er han flink inne med alt annet, det er kun støvsuging det gjelder.
Niau82, ♥mars12♥ Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 jeg rydder og vasker alltid bad og kjøkken, lager sikkert middag 19 av 20 ganger. begge: støvsuger, nytt sengetøy. vasker huset og klær. søpla. rydder. han: klipper gress, snømåking, vedbæring! han er også litt flinkere til å gå tur med hundene.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2011 #4 Skrevet 29. juli 2011 Her tar mannen alt ute og jeg tar alt inne + for det meste ungene. Vet det sikkert ikke er rettferdig fordelt, men jeg har på en måte bare godtatt det. Han er nå av og til flink å legger en av ungene på kvelden og en dag i helgen står han opp med dem.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2011 #5 Skrevet 30. juli 2011 Vi støvsuger vær dag. gjerne 2 ganger om dagen!! ser jo ikke ut med småunger hjemme en hel dag, ser ei skriver 2 ganger i uken og i tilegg med hund?! Han er flink med klesvasken, vasker,bretter og bærer opp fra vaskekjeller. Jeg hater det. Også er han flink å ta oppvaskmaskinen og det meste ute, klippe plen,snømåking osv. Jeg gjør vel det meste ellers, vasker kjøkken,bad,rydder rommene til ungene, vasker der, lager maten og tar det meste med ungene. Han legger av og til og står opp med dem avogtil, bytter litt på der. men ingen fast rutine.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Dette er sånn foreldrene mine gjør det, altså noen generasjoner siden. Han gjør jo utrolig mye mindre enn deg. Det hadde jeg aldri godtatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå