Gå til innhold

Hadde dette vært en ok fordeling for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han: støvsuger, klipper plenen, måker snø, går med ryddesag i skråningene o.l

Jeg: tar alt med klesvask (vasker, henger opp og legger sammen), vasker gulv, bad, tørker støv

Begge: går ut med søpla, tar inn og ut av oppvaskmaskinen, rydder etter oss selv (dette varierer, noen ganger tar jeg det mange ganger etter hverandre, andre ganger han)

Middagen lager vi enten sammen eller jeg alene. Jeg finner på hva vi skal spise og vi handler inn sammen. Storvask av huset tar vi sammen.

Jeg er hjemme ca 30 min før han.

Spør av ren nysgjerrighet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, egentlig ikke.

Klippe plen, ryddesag og måke snø er jo sterkt sesongbetont - så det hadde vært greit om han gjorde litt mer enn å støvsuge ellers i året.

Klesvasken med to unger tar jo ingen ende, så her har vi ikke inndelt noen oppgaver - men tar det som det faller seg.

Jeg kan like gjerne bytte dekk på bilen, mens han bretter tøy.

Skrevet

Om jeg var "han"-personen så hadde det nok gått, selv om jeg misliker å støvsuge. Men heller å støvsuge av og til enn å måtte ta klesvask og annen vask hele tida.

Skrevet

Men tidsmessig tar det vel ikke mye lenger tid å vaske klær?

Hvor mange vasker har dere i uka da?

Skrevet

Det skal sies at jeg ikke vasker hver gang han støvsuger altså!

Hvor mange vasker har dere med klær i uka?

Skrevet

Hadde vært overlykkelig hadde jeg funnet en mann som gjorde så mye som din.

Jeg har trygla meg til om han ikke hvertfall kan lage mat en dag i uka og til og med det skjer ikke her....

Skrevet

Oida, det var leit å høre :(

Hvordan orker du dette?

Skrevet

Vi vasker ca 5-7 maskiner i uka! noen ganger mer!

Skrevet

Og dere er fire stk? Syns det hørtes mye ut. Skifter dere ofte sengetøy og bytter håndklær etter en dusj?

Skrevet

Er det mye? Jeg setter over 1-2 maskine rom dagen jeg. Og jeg er alenemor med 2 barn. Hadde jeg hatt en mann burde det jo blitt enda mer....

Skrevet

Herregud som dere vasker klær! Jeg er også alene med 2 barn, vi skifter tøy hver dag og jeg vasker 1-2 maskiner i uka.

Skrevet

Enig i at mange vasker uhorvelig masse klær! Hvordan klarer dere å produsere så mye klesvask?

Skrevet

Dere må da ha veldig lite i hver vask? Vi er to voksne og fire barn, hvorav to som begynner å bli store med tilhørende store klær (ene bruker str 12-14 år i klær), og vasker likevel ikke noe hver eneste dag. Vasker ca 5-6 maskiner med klær pr uke (normalt fordelt på 2 dager) og 2 med håndklær + 1 med kluter/sengetøy (prøver å få unna alle på en dag). Nå skal det sies at vi har 9 kg vaskemaskin som vi fullstapper, men likevel. 1-2 vask pr dag for en voksen og to barn? Det hørtes mye ut...

HI: Jeg hadde ikke vært fornøyd med den fordelingen, men dersom du er det, så er vel det ikke noe problem?

Skrevet

ja. Jeg kunne ha slik deling. Og vi har nesten lik - bare at han tørker støv i tillegg.

Jeg "må" ta klesvasken fordi jeg føler at når han gjør det blir det ikke bra nok :P men det er jo min feil.

Jeg lager middag stort sett men det er også fordi jeg nå er i permisjon. Ellers lager han når jeg har senvakter og jeg når jeg jobber dagen fordi jeg er hjemme først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...