Magehus Skrevet 12. juli 2011 #1 Skrevet 12. juli 2011 Hei. Noen med tips til meg? Andre graviditet. Var mye kvalm forrige svangerskap også, men denne gangen er det verre. Når jeg ligger går det ok. Reiser jeg meg opp blir jeg veldig kvalm og svimmel. Kan spise litt når jeg ligger, men de siste dagene har jeg begynt å kaste opp når jeg beveger meg. Kaster opp et par-tre ganger om dagen, så er ikke noen fare med meg. Har en nydelig lillemor fra før, på to og et halvt. Hun har ferie fra barnehagen, og vi skulle ha laaang sommerferie sammen. Jeg er så dårlig at pappaen nå må jobbe hjemmefra. Uff. Dette er så stusselig. Har forsøkt kvalmearmbånd, uten noen resultater. Om jeg lar være å spise eller spiser lite og ofte spiller ingen rolle. Holder på cola. Hørt litt ymse om ingerfær. Legen jeg snakket med i dag, sa det ikke var bra i større doser. Hva bør jeg spise for å bli kvitt dette? Blei visst mest syting etter sympati. Beklager det
Miss_Mina Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 høres kjent ut.... hehe.. dessverre ikke funnet så mye som hjelper, mye søvn, masse vann, og tørre ting som knekkebrød, ritz kjeks og saltstenger (selv om det for min del smaker rart alt sammen...) uke 9 her nå, og er nok blitt noe bedre enn det var for fjorten dager siden, om det er noen trøst;) hold ut, slitsomt er det, men vel verdt det, og du vet jo, man glemmer plutselig veldig fort... :-)
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 13. juli 2011 #3 Skrevet 13. juli 2011 Hør med legen din om du kan ta postafen. -reisesyketabletter. Har hørt om gravide som har tatt dette mot kvalmen, men vil anbefale å ta kontakt med legen først...
magegullet Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Huff, jeg føler virkelig med deg.. Det var akkurat sånn det bynte for meg i uke 7.. Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Man kan jo nesten ikke gjøre noe som helst. Jeg prøvde alt..ritz kjeks, mariekjeks før jeg sto opp, sea bands, b-vitaminer, farris med eplejus i, lagde meg te med fersk ingefær (som faktisk hjalp litt av den milde kvalmen..kasta opp gjorde jeg uansett) MEN så dro jeg til legen og jammen fikk jeg ikke kvalmestillende tabletter..afipran. Det kan jo være en sammenheng med at det gikk litt over av seg selv også, men hjalp gjorde det. Kanskje man er litt mindre stressa om man vet at man har piller tilgjengelig. Disse pillene kan du ta 3 ganger daglig i både 1 og 2 trimester. Fortsetter det utover det har de noen andre tabletter du kan få Masse lykke til..!!
Femina_74 Skrevet 13. juli 2011 #5 Skrevet 13. juli 2011 Hei, Jeg slet med det samme som deg, men nå i uke 12 er alt så meget bedre for min del. Man blir oppriktig talt desperat! Så jeg forstår deg så godt. Jeg hadde god nytte av akupunktur mot kvalmen og slappheten. Etter 3 behandlinger kom energien tilbake, og kvalmen roet seg litt. Akupunkturdamen sa også at kvalmearmbånd ikke treffer punktet dypt nok, og at det hjelper betraktelig om du legger trykk på de i ca 2 min, 3-4 ganger om dagen. Jeg måtte i tillegg ha tilrettelagt arbeidsdag for i det hele tatt å få gjort noe. Så løsningen ble aktiv sykemelding og hjemmekontor i 3 uker. Få ut frustrasjonen! Hva gjør vi ikke for å hjelpe hverandre? De fleste er i samme båt. Lykke til videre! :-) Mvh Femina
¤A-09¤ Skrevet 13. juli 2011 #6 Skrevet 13. juli 2011 Hei! Jeg har nå selv vært dårlig i 3-4 uker, og vet så godt hvordan du har det. Forrige sv.skap var et helvete med kvalme fra uke 5-16 og jeg var klar over at det kunne by på problemer denne gangen også. Jeg har gått ned 5 kilo på 2-3 uker, da jeg ikke har fått i meg noe mat eller drikke omtrent. På mandag fikk jeg nok. Etter og ha prøvd mye forskjellige, så ringte jeg byen rundt for å få tak i en som kunne sette akupunktur. Fikk time allerede på tirsdag morgen, og siden denne timen har jeg ikke vært kvalm en gang og jeg har spist mer enn hva jeg har gjort på flere dager. Nekter rett og slett å tro at dette er tilfeldig! (Er i uke 9, en tid som det er gangske normalt å være dårligst) Jeg skal fortsatt ha to akupunkturtimer til, noe som trengs for å få tilbake energien etter å ha ligget to uker rett ut. Mitt beste tips er å prøve dette. Jeg synes det riktignok er VELDIG viktig å poengtere at du bør finne en som holder på med akupunktur som hovedpraksis, da det er mange hudpleiere osv som driver med dette litt "på si". (sier ikke det at de ikke har peiling, men synes man skal kreve litt av den slags praksis når man er så dårlig). Håper formen din snart blir bedre.
tutti_87 Skrevet 13. juli 2011 #7 Skrevet 13. juli 2011 Jeg har vært så vidt små dårlig, men har hørt fra flere at ingefær hjelper, du får tak i ingefær tabl på helsekost mener jeg.. Eller så er jo også akupunktur som flere nevner her effektiv..
Roselilly Skrevet 13. juli 2011 #8 Skrevet 13. juli 2011 Kjøp B6 40 mg på apoteket, ta én om dagen, og få akupunkturbehandling i tillegg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå