Gå til innhold

Reise til Thailand???


Butterfly83

Anbefalte innlegg

Vi har et vennepar som skal gifte seg i Thailand i november, turen er planlagt lenge uten at den er bestillt. I midten av november vil jeg jo være 6mnd på vei, så jeg ringte reisevaksinekontoret nå og dama anbefalte IKKE å reise til Thailand,pga mange farer. Jeg kan jo ikke leve med meg selv hvis jeg påfører barnet noe skade på en sånn tur! Men er det så farlig? Har noen erfaring med reise i svangerskapet? til eksotiske land? Dette er bestekompisen til mannen min og jeg kommer til å få dårlig samvittighet hvis han ikke får oppleve dette,og kan kommer til å nekte å reise uten meg...uff

 

Noen råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke reist sålangt når jeg har vært sålang på vei, men jeg kjenner ei som var i thailand når hun var ca 6 mnd, og det gikk kjempe fint. men det avhenger litt på hvor i landet ( om det er sivilisert), jeg ville ikke anbefalt langt ute i bushen uten toalett o.l. men i "vanlig" strøk så hadde nok jeg reist, bare tatt mange forhåndsregler med tanke på hygiene, vaska nøye og sprita hendene før måltider og etter toalett besøk og etter og ha vært blandt folkemengder ( markeder/kjøpesentre)

 

Faren for å få de sykdommene som man blir vaksinert mot i de siviliserte strøk er minimal. eneste jeg fikk to av 3 ganger var matforgiftning/heftig magesjau med innleggelse på sykehus, hehe kremt. så jeg ville spist bare kokt og stekt mat.

 

Nå skal jeg selv til hellas om noen få dager, og kommer ikke til å holde meg unna gresk salat eller salat generellt. men sørge for å ha med meg gode tarmflorabakterier og nødvendige legemidler i tilfelle uhellet er ute.

 

men jeg ville også kjøpt gode støttestrømper til turen, og etpar pakker knekkebrød e.l. salt kjeks for å ha noe kjent for magen din om du skulle begynne å bli uggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Dette skal jeg ta med vurderingen :) Vil jo ikke påføre noe unødvendig "fare" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...