Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har nylig flyttet inn i rekkehus, med tilørende hage. Hagen henger i et foran husene om dere forstår. - Da jeg flyttet inn merket jeg fort at her var det lite grense setting. Det var tydelig at de som bodde her før ikke brydde seg. Plenen var ustelt og sikker 30 cm lang, full av ugress, sten og søppel. Dette fikset jeg raskt opp i, klippet og plantet blomster og satte ut møbler. Like fullt tråkket folk over plenen min, og tittet da ofte rett inn i stuen min da de gikk forbi. Dette syns jeg er direkte ubehagelig og satt da opp en levegg. Med et lite gjerde utenfor der igjen. For å sette opp en grense, og få litt privatliv. Men tror dere ikke naboene bare tråkker over gjerdet jeg har satt opp? En gang mens jeg lå der og solte meg til og med! En annen gang da jeg hadde et lite hage selskap. Det får da være måte på frekkhet?? Kan ikke de bruke hovedinngangsdøren sin? Gjester av naboene mine tråkker også over plenen, med unger på slep. Er jeg sær? Hva må til for å få de til å respektere grensene? Piggtråd? Tips?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Har du prøvd å si noe til dem da? Noen må rett og slett snakkes til.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Gå bort til dem, knakk på døra og si at de ikke har anledning til å bruke hagen deres som vei til og fra huset.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Sett opp et høyere gjerde! Nei, du er ikke sær, får da være måte på frekke folk!!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Jeg er muligens litt feig. Men jeg er helt sjokkert. Jeg ville forventet at bare det at hagen ble stelt ville være nok for folk å respektere min hage. Og da det tydeligvis ikke var tilstrekkelig så var det jo ikke nok med levegg og gjerde en gang! Barn er en ting, men voksne? MAKAN TIL FREKKHET. Om jeg skal banke på deres dører så må jeg bortover å sikkert banke på hos 7 hus-stander. Flaut og unødvendig burde det jo være :-( Ysj.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Gammel vane er vond å vende...du må nok gi det inn med teskje.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Høyere gjerde og et par plakater. "Vær så snill og ikke bruk min eiendom som gangveg. :-)" Unngå "Adgang forbudt", det provoserer mer enn en hyggelig anmodning.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Spørsmålet er: er det deres eiede tomt eller fellesareal? Sjekk kontrakt og målebrev osv, og om det er deres private eiendom, sett opp høyere levegger, og hvis det ikke respekteres , sett opp skilter.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Siden forrige eier ikke brukte hagen sin, tror disse naboene at hagen på en måte har gått over til å bli fellesområde. Du kan sette opp et skilt med "Privat hage" og en stor kopi av et ark med oversikt over tomta. Den vil jo vise at hagen tilhører tomta di. Hvis ingen gidder å se på skiltet får du poste oversikten over tomta i hver enkelt postkasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå