Gå til innhold

Treningstråd - motivere hverandre?


anna t

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er sikkert både folk her som trener masse, og folk som ikke trener i det hele tatt, og alt midt i mellom. Uansett kan det være at ting endrer seg litt i løpet av svangerskapet, og kanskje vi kan trenge litt ekstra motivasjon noen og en hver?

 

Selv har jeg løpt veldig mye i år, men er satt litt ut av spill pga en kne-skade akkurat nå. Regner med at min trening de neste 9 mnd blir hovedsakelig raske gå-/jogge-turer og yoga. Og så har jeg et klippekort på treningssenter som jeg sikkert prøver å bruke opp før jeg blir altfor stor :)

 

Jeg er ca 4,5 uke på vei nå, og allerede veldig trøtt og ganske kvalm. Heldigvis har jeg ferie, så jeg kan være slapp uten at det gjør så mye. Men jeg kom meg i alle fall ut på en halvtimes rask gåtur. Ville ikke gå lenger fordi jeg var litt usikker på formen. Men det føltes så bra! Skal gå den "lange" runden imorgen. Var ikke kvalm et sekund mens jeg gikk, og føler meg bedre nå etterpå også. Etter turen svømte jeg meg en god tur også, men måtte stoppe etterhvert pga at det strakk litt ubehagelig i livmoren. Så en varm god dusj for å få av meg solkrem og saltvann, og litt enkel yoga til slutt. Perfekt.

 

Så nå blir det planen fremover. Har veldig stor tro på at det er viktig å holde seg i aktivitet, både fysisk og mentalt.

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra! Veldig bra med en motivasjonstråd. Sliter også med tretthet og sofaen er min beste venn.

 

Planen min er å i alle fall klatre to ganger i uka fram til ferien starter 30.juli og etter ferien har jeg tenkt til å gå på gravidyoga og spinning. En gang i uka på hver. Hvis jeg orker mer enn det tror jeg at jeg prioriterer å komme meg litt ut på tur, enten i nabolaget eller i marka.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall!! Jeg dytter denne!! Om jeg ikke klarer like ofte som før så skal jeg iallfall klare 2-3 ganger i uka. Har jo hunden som må ut allikevel så om ikke annet får jeg iallfall beveget meg der hver dag, men det kan langt fra kalles trim for fruen:)

 

Tenkte jeg skulle starte med spinning nå istedet for dei goe gamle core ekstrem timene mine, ser at dei kanskje kan bli noe tøffe for meg når jeg ser litt slapp og sliten, men spinning burde jo funke:) Og takk for tipset ang yoga! Det var jo ikke dumt!! Må det være gravidyoga, eller er det helt trygt med vanlig yoga og pilatis? Noen som veit??

 

Lykke til med treningen!

Jeg heier på oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i elexia 1 juni, og har trent 1-3 dager pr uke. Er ikke vanskelig å motivere seg syns det er supergøy å trene:)

 

Nå fant jeg riktig nok ut at jeg var gravid i går, er ut fra det jeg kan regne 5+4. Er ike mer trøtt enn vanlig, bare litt kvalm.

 

Er det noen som trener på elexia Jessheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er flere her!

 

Når det gjelder yoga, så har jeg faktisk hørt at man skal være litt forsiktig, særlig i første trimester. Har hørt at de store kjedene ikke vil ha med gravide på yoga-timene en gang. Men har ikke rukket å sjekke selv enda :)

 

Jeg tenkte jeg skulle melde meg på et gravid-yoga-kurs etter sommeren. Og så har jeg kjøpt meg boka Yoga for Gravide av Vibeke Klemetsen. Har gjort nok yoga tidligere til at jeg syns det er greit å praktisere alene. Pilates vet jeg ikke.

 

Jeg er faktisk betydelig mindre kvalm i dag også. Kan jo være tilfeldig, men jeg er tilbøyelig til å tro at det kan ha sammenheng med at jeg fikk rørt meg litt i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent på SATS 2-4 ganger i uken siden februar i år, så har et visst grunnlag. planlegger å fortsette vanlig trening så lenge det går greit i 1. trimester i allefall. går på sykling, aerobic, styrke m.m. Deretter får jeg vel be om veiledning på SATS for hva jeg kan gjøre videre. Håper jeg får noen mnd med grei trening før bekkenløsningen tar meg. sist startet den for alvor i uke 20, og da ble jeg begrenset veldig.

 

Vurderer også å delta på gravidyoga dersom det starter opp kurs i høst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra dette her :)

Jeg har trent regelmessig 3-4 ganger i uken, men de 2 siste mnd har jeg falt litt av, etter at jeg fant ut at jeg var gravid fikk jeg et lite dytt igjen :)

 

Planen min er å melde meg på gravid-yoga i august og gå på spinning så lenge jeg orker, og begynne å svømme. Sentret jeg trener på har 2 bassenger så her er det muligheter :) har tom vanntimer :)

Jeg har noen kilo til overs fra før så har ikke lyst å gå opp så mye i graviditeten, da vil jeg slite veldig etterpå :/

Jeg har ingen kvalme så langt så jeg får prise med lykkelig så lemge det varer,da har man mer energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7 her nå og igår tok jeg frem sykkelen frem.

Følte formen var litt bedre tidlig på kvelden, så jeg ville ut å bevege meg litt.

Det var så utrolig godt. Fikk til og med litt energi og tok en ekstra runde.

Samboeren bare ristet på hodet og blei med.

 

Tror den værste kneika er bare å komme igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...