hufsetufs Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har vært på to vekstkontroller og lillegutt er nå 9% over gjennomsnittet (uke 32) - men det var visstnok helt supert. Skal tilbake på vekstkontroll når jeg er 37 uker, da med både gynekolog og jordmor tilstede fordi det skal "legges en plan" ifht eventuell igangsetting/ keisersnitt før termin. Grunnen til dette er at jeg hadde en ganske alvorlig rift da jeg født førstemann (grad 3B), var seks dager på overtid med han og han var 4100g og 53 cm, og fødselen gikk kjempefort (6 timer fra jeg kjente antydninger til han var ute, regelmessige rier ca med en gang). Nå er det litt bekymringer rundt denne riften jeg fikk forrige gang da, at det Evnt skal revne på nytt samme sted og få verre konsekvenser. Det jordmora sa var at "vi vil jo ikke at rumpa di skal bli ødelagt". Er det noen som har opplevd å bli satt i gang pga lignende grunn? Skal også sies st det ikke er jeg som har presset på for å bli passet på i forhold til dette, jeg ble nesten litt overrasket først over at det var sånn fokus på dette.. Ble litt langt men håper noen har tid til å svare uansett :-)
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. juli 2011 #2 Skrevet 12. juli 2011 jeg har en venn som revna fra vagina og innover i skjeden og bak til anus. hun måtte i narkose for å sy. dette var med første mann. andre fødsel gikk kjempe fint, måtte sy 1 sting. kan godt hende at de vil prøve at du skal føde vaginalt. men at de har "klart" et kirugisk team i tilfelle de ser at dette ikke går slik de hadde ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå