Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når legger deres 3,5 - 4 åringer seg om kvelden ?? har blitt endel sene kvelder og farting nå i ferien, så merker at han er mer seig om kvelden.. hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også slitt litt med legging i det siste, men jeg tviholder på rutinene, og prøver så godt jeg kan. Så leggetiden er mellom 19-1930, så får han heller ligge og synge litt i senga før han sovner. Men jeg synes det er litt viktig å ikke skli altfor mye ut..så får se hvordan det går resten av ferien:-)

mini er forresten 3 år og 7mnd

Skrevet

Sklei litt ut i ferien her også, enkelte kvelder var han oppe til halv ti - ti. Men så sov han heldigvis til kl 8 da, han bruker å stå opp kl 6 til vanlig. Når vi kom hjem, innførte vi vanlig leggetid igjen, så nå er han i seng ca 19.30.

Skrevet

har ikke hatt ferie enda, så vet ikke hvordan det blir da. Men regner med at det blir litt senere kvelder da. Men stortsett så legger han seg rundt kl.19, men han sovner sjeldent før kl.19:30-20:00. Han leker endel i sengen før han sovner :)

Noen dager så kan han sovne i bilen visst han er veldig trett, og vi kjører ett stykke. De dagene leker han i sengen mye lengre før han sovner. Da kan klokken bli opp til 21. før han sovner.

Skrevet

Har en gang hørt regelen, når barnet er åtte år skal det legge seg åtte, og et kvarter tidligere for hvert år. Dvs når det er 7 år, kvart på åtte osv Jeg har en fireåring og han har som regel godt av å legge seg kl 19.00. Også blir det da et kvarter lenger for hvert år, men den tror jeg blir vanskeligere å holde;-)

Skrevet

om sommern er det ikke like lett synes jeg.. er jo hjemme fra jobb og bhg i halv fem kvart på fem tiden også middag, lek og kos, føler jeg skal ha han i seng med engang nesten.. hehe..ettermiddagene sammen blir så korte, pleier å legge seg sju, men den siste tiden ha den nok blitt nærmere åtte..

Skrevet

Vanligvis legger hun seg 19, men siden våren og lyset kom så har det blitt 19.30-20. Men det er greit, jeg er hjemme for tiden og vi trenger ikke å stå opp kl.6, men når hun våkner:) Ikke at hun nødvendigvis sover så mye lenger enn 6 bestandig, men hun har i alle fall muligheten:)

Regner med at leggetider sklir ut når vi drar på ferie, men når vi kommer hjem igjen skal vi tilbake til 19 etterhvert..da er det nok blitt mørkt ute på kveldene igjen også:) Merker at det ikke alltid er så lett å overbevise henne om at det er kveld eller natt når sola skinner som bare det :P

Skrevet

Synes det er herlig å skli litt ut i ferien vi da, men så fungerer det godt på jenta vår. Hun blir ikke sutrete og sliten av det, og hun sover også lenge om morgene. Mener ikke å skeie ut totalt og la ungen suse rundt hele sommeren altså, men når vi f.eks er i syden så er hun oppe like lenge som oss. Sånn har vi gjort det fra hun var liten fordi det har fungert best for oss. Hun har da tatt seg en deilig dupp på ettermiddagen mens vi har slappet av litt etter å ha vært på stranda.

Ellers så tar vi det litt som det faller seg om sommeren. Ofte er vi på besøk eller har besøk slik at det ikke passer å legge henne halv åtte. Hun sovner kanskje i bilen på vei hjem fra en tur eller noe og da er hun ikke trøtt halv åtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...