Gå til innhold

Trening og trøtthet, hva gjør dere?


viervindens

Anbefalte innlegg

Jeg er så sinnsykt trett om dagen og forstår ikke hvordan jeg skal klare å komme med ned på trening etter arbeidsdagen er over! Noen av dere andre som er i samme båt? er 5 fullgåtte uker i morgen og synest det var vell tidlig å begynne å klage på tretthet!! Nå har jeg hund, så får iallfall kommet meg iut med ho, men det er jo langt fra trim for min del, bare litt vedlikehold.. Presser dere på for å gå på trening, eller tar dere livet med ro og venter til overskuddet kommer tilbake?? Kommer det tilbake mon?? Blir eg sofagris i 8 md til så blir jeg en ball som må trilles til sykehuset, ha ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er også veldig trøtt,,er også plaget av kvalme som kommer i bølger.. merker mer når jeg også er sliten. Har derfor tenkt å fryse medlemskapet på treningsenteret noen mnd..til det kommer seg..men håper at jeg etterhvert kan komme meg tilbake.. godt med litt trim.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4,5 uke på vei, og allerede både kjempetrøtt og kvalm. Såpass at folk har skjønt at jeg er gravid, for å si det sånn.

 

Nå er jeg så heldig å ha ferie akkurat nå da, så det blir jo litt annerledes. Jeg har likevel hatt det sånn som du beskriver frem til nå. Men i dag har jeg kommet meg ut og gått en rask tur på en halvtime, og så svømt en god tur etterpå. Og det hjalp veldig på kvalmen! Så nå skal jeg passe på å gjøre det hver dag fremover.

 

Tror det er viktig å ikke presse seg når det gjelder intensitet, men at man godt kan presse seg litt når det gjelder å komme seg ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også veldig med tretthet og kvalme. Er 6+3.

 

I utgangspunktet trener jeg flere ganger i uka og klatrer litt og går masse på ski om vinteren, men nå orker jeg nesten ikke ta telefonen.. samboer og jeg har investert i klippekort på klatresenteret for sommeren og må bruke det før vi drar på ferie 30 juli så kommer meg litt på klatring. Jeg skal prøve å komme meg litt mer ut på tur. Veldig motiverende å høre at det hjalp på kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har funnet ut at jeg bare må ta meg selv i nakken og komme meg ut. Får bare tenke at det ikke blir bedre av å ligge på sofaen jeg er jo bare trett, men får jo ikke sove selv om jeg hadde prøvd. Godt å høre at det ikke bare er jeg som føler det slik! Gjør det litt lettere å motiverer seg da, når enn veit at andre her inne også har det på samme måten men gjerne trener allikevel:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ei fra før og i den graviditeten var jeg kjempetrøtt i begynnelsen. men det varte bare 2-3 uker. Så det er godt håp for at det bare er midlertidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Synes det kan være tungt i perioder, men etter at jeg startet å gå kveldstur rett før jeg legger meg, så føles det mer overkommelig. Da skal jeg jo uansett sove etter på. Da er det letter som flere sier, ta seg i nakken.

Jeg har også hund, så turer blir det jo uansett, men det kan være ganske stor forskjell på å hva man legger i turen. Jeg trener ikke noe utenom hunde turene så jeg legger på både løping og veldig bratte partier for å få rørt litt på ekstra på liket. Men det skal sies at det i disse tider har vært noen korte turer også, men som sagt det hjalp godt å endre mønstre for når på dagen jeg trener (les:går tur).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så trøtt jeg aldri hare vært før i mitt liv, for en uke siden svarte jeg litt kjepphøyt i en debatt at det var ikke vanskelig å motivere seg til slikt, trening er jo gøy. hehe

 

jeg jobber natt, noe jeg tror ikke er det beste akkurat. Sover på natten (lovlig) sover når jeg kommer hjem, våkner av at jeg må tisse hundre ganger, for så å sove mer! helt utslitt.

 

Enda verre er at jeg våkner uthvilt i ca 20 min for så å være like trøtt. Jeg har sovet i 13 timer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen sender et klart og tydelig signal - den viser tegn på tretthet/slitenhet når den trenger å hvile. Det kan være lurt å ta dette på alvor. Selvfølgelig skal man være i bevegelse når man er i form til det, og vanlig 'etter-jobben-slapphet' kan man pushe seg litt gjennom, men når man ikke er uthvilt etter en full natts søvn, så trenger kroppen hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...