Gå til innhold

Angelsound... mer til bekymring enn glede?


Spireline

Anbefalte innlegg

Jeg var så lur å ta fram Angelsounden fra forrige svangerskap her om dagen. Vet at det var et skudd i blinde, men prøvde å finne fosterlyd uten hell. Tenkte jeg skulle berolige meg selv med at alt er ok, siden jeg skulle høre hjertet til nurket. Men nei, der var det tyst som i graven. Ikke heldig ordvalg kanskje. Men har noen andre prøvd å lytte til bebisen i magen? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,hei jeg fant også fram min angel sound her om dagen,klarte ikke å finne verken hjertelyd eller høre bevegelser de første dagene,men så plutselig igår da var jeg 15+2 fant jeg hjertelyden og hørte lille knøtt romstrere der inne,men måtte helt ned med gamle keisernitt arret for å finne lille gull trodde jeg skulle finne noe litt lengre oppe nå,men nei da...så du får bare prøve deg frem så plutselig har du lille gull på kanalen der;).Lykke til:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig å høre lyden å vite at det lever og vokser der inne. Jeg har en Angelspund her somjeg har lånt, men jeg har ikke brukt den enda. Jeg er nemlig litt betenkt pga. stråling. Visste dere at det er langt mer stråling i dette apparatet enn i vanlig ultralyd? Det var i alle fall nytt for meg, og til og med ultralyd anbefales det jo et meget begrenset bruk. Jeg tenker at i alle fall den første tiden kan være sårbar for stråling. Jeg tenker bedre føre var.

 

I fall jeg er bekymret så tenker jeg at det kanskje kan være litt falsk trygghet å høre med et slikt apparat også, men jeg er i utgangspunktet mer skeptisk til stråling enn mine venner, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er mye stråling i disse apparatene. Men jeg bruker ikke dette mye under svangerskapet. Det sies også at det å fly er langt farligere enn å ta røntgen hos tannlegen, og det skal man jo heller ikke gjøre. Forrige gang var jeg på UL i hvert fall 5 ganger - syns det var betryggende for min egen del. Men tenker jo så klart at man ikke bør overdrive noe som helst.

I andre land har man jo Ul undersøkelser på hver kontroll - og da blir jo den ene i Norge litt stusselig i forhold. Selv om det sikkert er trygt i forhold til stråling.

Tror det er lurt å følge "regler" både når det gjelder stråling, mat, drikke, nikotin - men noe av det kommer man jo ikke unna, og da er det greit å begrense seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...