Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Skal søke jobb, og har for noen år siden fått vite at jeg kunne sette opp min siste sjef som referanse. Jeg har hatt to sjefer til, trenger jeg å sette opp de når det er før den siste som jeg har som referanse? Hvordan kontakter jeg isåfall de? Dette er stilling som oppvaskhjelp.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Jeg var oppvaskhjelp på den siste og ene jobben min. HI
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Du kan ha hvem du vil som referanse, men om du har langvarige arbeidsforhold senere enn den du velger som referanse, kan de kanskje lure på hvorfor du ikke har referanse derfra? Det viktigste er at du har referanser som kan snakke positivt om deg Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Du bør ha mer enn en referanse, de fleste krever minst to. F. eks har jeg tre referanser, min siste sjef, den sjefen jeg har jobbet lengst under og som kjenner meg best, og rektoren på skolen jeg gikk nå nylig som mine referanser.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Skriv opp alle tre du. De fleste vil ha, som hun under her skriver, minst to referanser. Jeg har tre på min cv.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Setter opp alle tre jeg. Oppgir jeg mobilnr deres da? Har aldri skrevet jobbsøknad før. HI
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 Du spør referansene dine om det er ok at de blir satt opp som det og hvilket telefonnummer du skal skrive på (husk å også føre på hvilken bedrift referansen jobber i og hvilken stilling han/hun har i bedriften. eks: Marit Hansen, avdelingsleder Shell Ensjø, tlf: 22 36 96 25 )
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #9 Skrevet 16. juli 2011 Hvor lenge er det man venter på svar fra den jobben som man søker? HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2011 #10 Skrevet 16. juli 2011 Det er nok varierende hvor lenge man må vente for å få svar. Noen er veldig effektive mens andre bruker lang tid. Ta en titt på nav sine jobbsøkertips: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips Her finner du også eksempler på søknad og CV. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2011 #11 Skrevet 17. juli 2011 Takk:) Har sendt søknad for en uke siden. Venter på svar derfra:) HI
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2011 #12 Skrevet 17. juli 2011 Husk å spørre de du oppgir som referanse om det greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå