Gå til innhold

Hvor kommer denne trampolineregelen fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

USA?

Her i Norge blir man ikke erstatningsansvarlig om andre sine unger skader seg på trampolina man har i hagen, sånn helt uten videre.

Det er bare tull og ås fra ende til annen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bli det om den ikke er i orden ol, men generelt er det mye mindre tradisjon for å få erstattninger i Norge enn USA.

Skrevet

Tja, ikke vet jeg. Vi har fått beskjed fra el-verket at om noen barn klatrer opp i ett av våre trær og gjennom det når frem til el- ledningen, så er det vårt ansvar. (Vi har noen trær som står litt nærme, men har ikke lyst å fjerne dem før de når frem til ledningene)

Og om du har en hagedam, så er du pliktig å sikre den så ikke barn (andres, uvedkommende) skal kunne falle i den og drukne. Da er det også ditt ansvar.

Så hvorfor det skulle være annerledes med trampoliner, vet jeg ikke.

Skrevet

Dersom det skjer en ulykke på din trampoline, kan du i ytterste konsekvens bli stilt ansvarlig. Det er et klart og stort ansvar å sette opp en trampoline. Ikke bare av hensyn til dine egne barn, men du kan også få ansvar for andres barn som blir skadet ved lek på trampolinen.

- Dersom trampolinen er uforsvarlig plassert eller dersom eieren ikke har vedlikeholdt trampolinen godt nok, kan man komme i rettslig erstatningsansvar ved eventuelle skader. Det sier informasjonsdirektør Jack Frostad i If skadeforsikring.

Skrevet

Det var jeg som skrev at du kunne bli erstatningspliktig ovenfor nabobarna i den andre tråden, og her ser du hvorfor, HI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...