Gå til innhold

2,5 år imellom, burde jeg ha søskenvogn eller greier jeg meg uten?


elmaaani

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer?

 

Hvor gamle er de når de lett kan gå mye/sykle ved siden av? Venter baby etter jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat 3 år forskjell, og hadde hverken søskenvogn eller ståbrett.

Med 2,5 hadde jeg nok heller gått for ståbrett enn søskenvogn, men du kjenner best ditt barn... Min 3 åring var ekstremt flink til å gå lange strekninger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det jeg tror jeg også skjønner du... men lider nok litt av "handledilla".. vil ha ny vogn og må ha en unnskyldning ;)

 

Men så tenker jeg at det er litt upraktisk å gå/sykle/ha ståbrett under den værste snøsesongen også... hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste snøsesongen? Tja, da kan du alltid ha pulk, enten søskenpulk eller vanlig pulk og dra den store på akebrett/kjelke

 

Vil tro at der det er vanskelig å komme fram med ståbrett, er det også vanskelig å komme fram med vogn... -iallefall min...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke stusset!!

Vi fant en superbillig en på Finn.no, og den har fungert greit.

Har brukt den på ferie, til og fra barnehagen til eldstemann de dagene jeg har tatt dette som en tur. Vi har 45 min å gå hver vei til barnehagen, veldig deilig å kunne gå og hente når det var fint vær. Det er smale partier på strekningen, så eldstemann kunne aldri gått denne veien selv, og det blir for langt for brett.

 

Min svigerinne har også hatt søskenvogn til sine to, det er to år i mellom dem. Nå er de ett og tre år, og hun bruker den MASSE ennå.

 

Man står mye friere til å kunne gå innom en butikk, til byen eller på ferie. Man kan da gå en tur uten å forhandle med eldstemann om hvor man skal. Husk at en 2 1/2 åring ikke alltid går den veien resten av familien skal!

 

Vi hadde den også med på ferie når eldstemann var over tre og minste nesten ett år. Det var superpraktisk, da man kan gå turer o.l uten å bære, kjefte på eldstemann. Den andre familien vi var på ferie med hadde ikke med vogn til sin mellomste på 2 1/2, og det endte med at de ikke hadde kontroll på hvor han var, og hele tiden hadde armer og bein for å ha kontroll på sine tre barn. Han klatret opp i vår søskenvogn så snart han hadde mulighet, ennå de påstod at han nektet å sitte i vogn.

 

Får nå 2 år mellom mitt andre og tredje barn, og kommer til å finne fram vognen igjen. Har selvfølgelig lyst å oppgradere den litt, men får vel heller holde meg til den vi har.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt søskenvogn! :) Her blir det akkurat 2,5 år mellom jentene mine! :) Har i tilegg kjøpt ståbrett! :)) Alt på plass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det komme an på situsjonen din. Vi har kjøpt en brukt phil & teds på finn, den er faktisk smalere enn vår mountain buggy :) Det er fordi vi ikke har bil og må ta 2 busser til barnehagen. Da orker jeg ikke å ha 2-åringen "løs".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Vi får også nesten 2,5 år imellom våre, og er også usikker på om vi skal ha søskenvogn eller ei.

Tenkte at jeg skulle se det litt an, fordi regner ikke med at det blir de lengste trilleturene de første kalde vintermånedene. Men vanskelig å vite hva man burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kan ikke se noen grunn til søskenvogn.

Den vil muligens bli brukt i noen måneder, men ikke lenger.

Husk at eldstemann blir eldre og plutselig vil han/hun ikke bruke vogn lenger.

Vi sluttet med vogn da barnet var 2 år og 4 måneder, da var det helst vogn med på tur itilfelle guten ble trøtt. Men den ble aldri brukt.

Samme med elstemann, vi hadde den med på ferie da da han var 2,5år, men han ville absolutt ikke bruke den da han kom hjem.

SÅ jeg ville heller spart de pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nr 2 rett før jul. Det blir ganske nøyaktig 2,5år mellom våre. Vi har ikke tenkt å kjøpe noen ny vogn. Vi kjøper et ståbrett til å feste på vogna også har jeg begynt å se litt etter noe som kan legges over dyp vogna så eldste kan sitte oppå der når det er som verst med snø, men har ikke funnet noe sånt ennå. Foreløpig er det vanskelig å få poden til å gå helt til barnehagen f.eks, men det tror jeg dreier seg mest om min tålmodighet og ikke hans evner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt hatt en søskenvogn hvis barnet ditt bare er 2,5 år når h*n får et søsken. For det første er det ofte slitsomt for små å gå lange strekninger, det kan bli mer sjalusi av at babyen alltid kan ligge i vogna, mens storebror/søster må gå. Barnet kan jo fremdeles gå mye, mens dere bruker den delen til picnik-kurven eller barnehagesekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søskenvogn her! Hun vil nå ikke sitte i vogn uansett, så kun ståbrett her. Brukte ståbrett til eldste også og det fungerte supert! Søskenvogn er jo bare upraktisk, de er breie, tunge og store. Mye bedre med ståbrett med en rem sånn at ma bare ka heise det opp når det ikke er i brukt. I tillegg har vi jo manduca og annet bæretøy som brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...