Gå til innhold

Er det ikke vanlig å ringe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde med meg en 13-åring på hyttetur. Det var ganske tilfeldig at han ble med. Jeg og mannen hadde invitert med moren, men hun kunne ikke, men ta gjerne med dere 13-åringen sa hun. Både jeg og mannen ble litt paff. Kunne jo ikke si nei heller. Vi har ikke barn på denne alderen, og forsto ikke helt hvilken glede han kunne ha av å være med på turen, men velkommen var han.

Før avrise hadde vi ikke hørt noe fra hans mor. Da ringte min mann og ba dem pakke med regnklær. Vi synst jo det var litt rart at moren ikke ringte selv for å høre hva guttungen trengte, men regntøy skulle hun passe på.

Det var en langhelg vi var borte, og ikke en telefon fikk vi av hans mor. Jeg vet at hun sendte han noen sms, men hva med å høre med vertskapet om hvordan han oppførte seg. Ikke hadde han med seg nok klær, ikke håndklær, ikke dusjsåpe, ikke sengetøy eller sovepose, ikke solkrem, ikke regnbukse, ikke noen småpenger til kiosken....men mest av alt savnet jeg en telefon. Er det ikke vanlig høflighet å ringe og takke for at vi tok hennes sønn med på tur? Høre hvordan turen var osv.

Jeg og mannen sitter ganske så sjokkert, men tenker samtidig at barnet snakket godt nok for seg selv, og ikke trenger vår opplevelse av turen.

Jeg er jo mor selv og ville alltid ha ringt. Kanskje for å si at han hadde stor glede av turen - en slik tilbakemelding er jo fin å få.

Hadde dere andre ringt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei,jeg tror faktisk ikke det,ikke så lenge jeg hadde fått mld fra han.

Skrevet

Men takker du ikke for turen? Eller hører om han hadde oppført seg fint?

H.I.

Skrevet

Jo, det er vanlig å høre når en kommer hjem hvordan det har gått. Det er også vanlig å sende med nok klær, hygieneprodukter og penger. Gjerne noe kroner for å betale litt for kost og transport også. Det er litt vanskelig når det gjelder 13 åringer, for her er de veldig forskjellige. Jeg hadde selv hatt hjerne nok når jeg var 13 år til å ta med meg alt jeg trengte for en langhelg og i tillegg takke for turen etterpå.

Skrevet

Jeg syns det er vanlig å ringe og når mine barn er med venner på tur så tar jeg alltid en telefon, eller to, til foreldrene for å høre hvordan det går, om barna trives, hva de har gjort og om de oppfører seg bra. Jeg sender også alltid med det de trenger av klær, toalettsaker og penger, og eve. andre ting de måtte trenge til turen, som redningsvest, solkrem, støvler etc. Og så sender jeg alltid med noe som alle kan kose seg med på turen, en pose med ferske boller, sjokolade, frukt, kake el.

Å sende sms med barna er helt ok. Men jeg syns det er merkelig å ikke ta en telefon til vertskapet for å høre hvordan de har det.

Skrevet

Ja, vet du hva! Allerede før avreise hadde jeg ant uråd, for det første hvorfor hun i det hele tatt skulle sende gutten med (jeg går ut fra at han ikke er en nevø, da stiller saken seg litt annerledes- men bare litt). For det andre ringer man jo alltid og hører hva han bør ta med. For det tredje burde han også ha hatt med noe til vertskapet fra moren, en slags vertinnegave.

Freidig mor, ville jeg sagt, og jeg ville nok også fortalt henne hva jeg syntes om saken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...