Regina Phalange Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Knerten er 4 uker i morgen, og siden vi kom hjem fra sykehuset har jeg hatt så dårlig matlyst. Er sulten, men ingenting frister. (Annet enn sjokolade og kaker!) For første gang i mitt liv skulle jeg ønske jeg slapp å spise! Men stakkars samboeren min, han er jo sulten og vil ha mat, og jeg må jo ha i meg næring jeg også. Noen som har noen tips til middagsmat man "trygt" kan spise når man ammer? Knerten sliter en del med luft i magen, så prøver å være forsiktig med hva jeg spiser.
magica fra tryll Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Du kan jo spise det meste da. Trenger bare å skygge unna f.eks ulike typer kål, erter og sånn typisk "luftmat"Alle barn har vel endel luft imagen? Bedre å prøve ut først og så heller kutte ut etterpå. Kan du ikke bare lage vanlig middag som dere pleier å spise,da??
krimull Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Synes det er et fornuftig råd at dere lager det dere pleier å spise, men at du holder deg borte fra løk, kål, erter og bønner nå helt i begynnelsen. Men det er mange barn som ikke reagerer på dette så kan vært å prøve seg frem litt etterhvert med også disse tingene. Ellers kommer nok matlysten fort tilbake når du kommer litt mer til hektene og senker skuldrene, og frem til det får du prøve å spise likevel Et tips for å ut småttens luft er at du drikker fenikkelte og at han får en teskje med lunken te et par ganger om dagen. Det fungerte i hvertfall veldig godt med vårt kolikkbarn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå