Gå til innhold

Lysrosa spotting i uke 17 - noe å bekymre seg for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag med litt rosa farge i trusa, skal sies at det var veldig lite, men er det noe å bekymre seg for?

Var på ultralyd i forrige uke, og da var alt fint så langt de kunne se.

Veldig glad om noen kan gi meg råd eller fortelle meg hva det er:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg så lenge du ikke får unormale smerter og/eller at det blir mer blod. Slimhinnene blir jo mye skjørere under graviditeten, og derfor er det lettere at de begynner å blø -som f.eks etter sex, men kan også forekomme ellers.

Jeg har hatt forholdsvis rikelige blødninger (først litt rosa utflod og deretter mye friskt blod) et par ganger allerede (er 13+4 i dag) men alt har heldigvis vært helt fint med babyen selvom :) Tenkte bare jeg ville si det, sånn at du ikke mister helt håpet DERSOM det samme skulle skje med deg :)

Så som sagt, sånn som du beskriver det, ville i alle fall ikke jeg bekymret meg noe mer -det er det man får høre av jordmødrene og. Det er evt hvis det skulle bli smerter og/eller mer blod at du bør kontakte legen (eller sykehusets gyn.pol. direkte).

Lykke til videre! Håper du ikke fortsetter å bekymre deg over dette, alt er nok i skjønneste ornden med minsten skal du se :)

Skrevet

Tusen takk for veldig informativt svar:-) Hadde sex kvelden før, så da er det garantert bare det. Ikke hatt noen blødninger etter det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...