Gå til innhold

Noen som bruker ventoline innhalator her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått det av legen for å lette på allergiplagene mine,og det fungerer fint.Men får litt hjertebank av den,ikke noe voldsomt,men nok til at det plager meg når jeg skal sove om jeg tar det på kvedstid.Er det noe som vil gå over etterhvert som kroppen min blir vandt med det?Har foreløpig bare brukt ventolinen tre ganger,med flere dagers mellomrom.Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt femårige barn har brukt ventoline i i ca 4, 5 år, og vi har brukt det natt og dag ved behov. Legene har sagt i fra om hjertebank osv, men har aldri merket at han har hatt uro.. kanskje fordi det var bedre å få i seg ventoline enn å pustebesvær.. Jeg reagerer veldig på bricanyl, men har ikke fått det pga astma, anbefaler den likavell ikke..

Ventoline fungerer så raskt at det er ikke noe alternativ for oss å bytte den ut hvis ikke gutten vår klager over det selv..

Skrevet

Jeg bruker det, har anstrengelsesastma så bruker det før trening. Nå er jeg gravid og har fått bronkitt, og fikk bedskjed av legen om å bruke det 4 ganger daglig. Hjelper noe, får ingen bieffekter, men vet at litt hjertebank er vanlig. Sjekk felleskatalogen/ bruksanvisningen for info eller kontaktlegen til uka om du synes det er plagsomt!

Skrevet

Takk for svar!Jeg kommer heller ikke til å bytte den ut,bruker den kun når jeg føler det er absolutt nødvendig.Fikk først en annen type,(husker ikke hva den heter,det var en lilla innhalator)men den reagerte jeg kraftig på, med skjelvinger og ekstrem hjertebank.Som sagt kommer jeg ikke til å bytte igjen,ventolinen hjelper meg mye,håper bare bivirkningene snuse etterhvert:)

Skrevet

Det med hjertebanken vil avta noe om du bruker den jevnlig, men om du bare tar den en sjelden gang, så er det ikke sikkert at det gir seg. Du kan prøve å ta den en times tid før du legger deg. Da er virkningen fortsatt der mens bivirkningene har gitt seg. Om det ikke hjelper, så snakk med legen, det finnes flere alternativer.

Skrevet

Jeg brukte det da jeg hadde lungebetbennelse. Brukte det en gang på morgenen og en gang på kvelden, etter to dager kjente jeg ikke noe.

Skrevet

Takk for svar! Det er godt å vite at det går over,får vel bruke den litt oftere da.Får bruke den litt oftere da,og ikke bare når det er helt nødvendig og det er helt tett. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...