Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Mannen 1000 kr for en t-skjorte ok 2 pakk med boksere 500 kr ok.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Ja takk Det er det jeg mener og. det må jo finnes en mellom ting fra det og dressmanns trepak.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Heller 2-3 dyre tskjorter, enn kjipe 2 pack. Bjørn borg boxere koster 300 for 2. Min mann har noen mods of norway, fått av meg i bursdager mm. Menn bruker vel ikke mye penger på klær i forhold til hva dame gjør likevel.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Det finnes da en mellom ting? Jeg vil ikke gå rundt med en mann som kun har en eller to skjorter. Jeg synes det rett og slett er falut at han har på seg det samme dag ut og dag inn.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 Men hvis han/dere har råd til det så hvorfor ikke? Kan ikke se at dette skulle være en diskusjon mellom Røkke og kona, liksom.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #7 Skrevet 10. juli 2011 Det er jo det som er en del av poenget, vi har ikke råd.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #8 Skrevet 10. juli 2011 Et viktig poeng å ta med i innlegget kanskje.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #9 Skrevet 10. juli 2011 Synes det er helt greit, om han bruker klærne pent. Trenger jo ikke ta storhandel, men kjøpe et par plagg i mnd, evt. et plagg, til han har en grei garderobe. Min samboer går i ufikse billigklær, men han sliter klærne hardt, mekker i dem osv.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #10 Skrevet 10. juli 2011 Alt for dyrt! Det må da finnes grenser. Får jo mat i ei uke og full tank på bilen for slikt! Grøsser når jeg ser enkelte priser på ting om dagene.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #11 Skrevet 10. juli 2011 Det kommer an på hvor god råd dere har. Jeg personlig syns kr 1.000,- for en t-skjorte er dyrt, men kr 500,- for 2 boksere er ok...
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #12 Skrevet 10. juli 2011 Det var dyrt.. Men det kommer jo an på hvor ofte han handler da, og hva slags inntekt han har.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #13 Skrevet 10. juli 2011 10:38, klarer du å få mat for ei uke (til en vanlig familie) OG full tank på bilen for 1500 kroner? Du må være enda mer økonomisk enn jeg er
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #14 Skrevet 10. juli 2011 he he bilen min har liten tank, 50 liter. Dette utgjør ca 550 kroner som oftest når jeg fyller og det er omtrent 2 ganger i mnd. Så da regner jeg 250 i drivstoff. Baker brød eller kjøper brød på kiwi (kneip er faktisk godt og koster 6 kroner der ) Så kjøper jeg inn litt kjøtt osv, hiver meg over alt av tilbud og kan fint leve på 1000 kroner i mat i løpet av ei uke og alle er mette. Selv spiser jeg så lite forskjellig at jeg kan fint være mett på 500 kroner i løpet av en mnd. Er veganer som spiser lite grønnsaker i tillegg. Det eneste som koster penger i mitt kosthold er vitaminer og kosttilskudd. Vi spiser kun ute ved spesielle anledninger, og bruker billige bra varer. Ikke alltid kvalitet og dyre varer er det beste. En sekk med poterer i uke på 5 kg til 50 kroner får oman også. en pakke spagetti koster 10-15 kroner, kjøtt deig fryst 400g nordfjord koster 20 kr. Gjerne handle litt hermetikk og ALDRI handle noe du vet ikke blir spist. Kjøper aldri for mye av noe.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #15 Skrevet 10. juli 2011 Vi har helt grei inntekt men vi har mange utgifter nå, han skulle på død og liv ha dyr bil noe jeg ikke sa så mye på det er 2500 kr mer i mnd, Han skal ha beste internett, til nesten 1000 kr i mnd, han ha alle tv kanaler ikke sikker på hva prisne på den er den ligger på autotrekk, kjøpt seg ipad, har ipone 4 men den fikk jeg for det kom en ny telefon som vistnok er meget bra. Men vi hadde en meget lang samtale i går, og jeg sa til han at det er ok jeg skal ikke blande meg opp i hva du bruker penger på men du får ta og ta annsvart for regniner og mathandling de neste mnd så du får ett ordentlig innblikk i økonomien vår. han mener jeg bruker mye penger men nå skal han få se at det gjør jeg ikke. Jeg klipper meg hos ei venninde , tar 200 kr for det, kjøper meg kun klær på salg det har fornyet garderoben med til meg selv i sommer er en t skjorte og to knebukser, til den totale pris på 400 kr., kjøper ikke nye mobiler etc, men vi får se om hva han sier når det har gått noen mnd. Det virker som han ikke skjønner at utgifter kommer først, så må vi leve deretter. Han kjøpte denne idaden til 5000 kr samme mnd vi hadde planlagt å kjøpe komfyr komfyren min er 15 år gammel og steker ikke godt. Og han skjønte ikke hvorfor jeg ikke kjøpte komfyr den mnd.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #16 Skrevet 10. juli 2011 Jeg hadde ikke brukt så mye penger på meg selv eller mannen (han hade hvertfall ikke giddet). Men så koker alt ned til: Har dere råd? Hvis ja, fint for dere. Hvis nei, sløseri.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #17 Skrevet 10. juli 2011 Ja vi har råd, om han kan la vær å kjøpe alle disse duppedittene sine. jeg har vridd og vendt på pangene lenge nå får og la han kjøpe disse tingene sine.. men nå skal han få styre med økonomien en stund så får han se selv hva jeg mener. han skal få begynne alerede nå denne uken.
Eeyore Skrevet 10. juli 2011 #18 Skrevet 10. juli 2011 Jeg liker også at sambo tenker på utseendet, og passer på hva han har på seg. MEN det er mulig å finne t-skjorter til under 1000 kroner som er helt fin. Tenkte på utseendet er bra, men man må vurdere pengboka også.. )
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #19 Skrevet 10. juli 2011 Nei, det er ikke greit!! Holder med deg her
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #20 Skrevet 10. juli 2011 Om du har vridd og vendt på krona for at han skal kjøpe disse dippeduttene sine, så har dere _ikke_ råd. Å ha råd til dem betyr at det ikke går ut over noe annet. At dere likevel betaler regninger, spiser god mat og har bensin på bil(ene) hele måneden. Å leve på sparebluss pga duppeditter er IKKE god råd.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #21 Skrevet 10. juli 2011 Mannen din høres ut til å være en kandidat til luksusfellen om han ikke skjerper seg litt snart. Når det er sagt så skjønner jeg det om menn bruker en 500-600 kr på en t-skjorte/pique skjorte. T-skjorter for dem er jo det samme som topper og tunikaer for oss. Vi kan vel finne en fin topp til 500kr uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #22 Skrevet 10. juli 2011 1000kr for en t-skjorte syntes jeg er altfor dyrt.500kr for 2 boksere er dyrt, men samtidig greit. koster jo litt for bjørn borg boksere f.eks..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2011 #23 Skrevet 10. juli 2011 Hvor pokker finner man en t-skjorte til 1000 kr? Det finner man ikke her i byen om man leter en gang... Sinnsykt. Hadde gubben kommet hjem med en t-skjorte til 1000 kroner hadde det blitt månelyst herfra og til jul. Heldigvis har han gått i luksusfellen en gang før, og det har jeg og. Derfor skjønner vi at regninger kommer først, så betaler den som har penger bensin + mat før vi sparer noe og bruker resten til det vi vil... Her inngår pengene til klær. Greit nok at man skal se ok ut, men man finner pene klær på Jack&Jones, man MÅ ikke handle på Moods of Norway liksom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå