Gå til innhold

Bæremeis eller bæresele og evt hvilken type?


indigo25

Anbefalte innlegg

Vi skal på hytte i sommer og har kunne tenkt oss å gå på noen turer med lillemann på 8 mnd. Han sitter selv og krabber. Vil gjerne ha noe å bære ham i og sjalet jeg har brukt er kun for bæring på mage og det tror jeg ikke er så godt på litt lengre turer der han sikkert skal sove litt også. Hva er bra og lurt å tenke på, noen erfaringer fra dere som dere vil dele? Førstegangsmor med mange spørsmål underveis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det elastisk sjal du bruker nå?

 

Du har mange muligheter til ryggbæring! Vevd sjal, meitai og formsydd er de vanligste. Jeg liker meitai veldig godt, men vet at mange syns formsydd er enklere. Mange er veldig fornøyd med manduca, men jeg har aldri prøvd.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, høres ut som dere sverger til bæresele fremfor meis. Skjønner det på kortere turer, men hvis jeg skal ha med meg mat og utstyr til en dagstur i fjellet er det kanskje bedre med en meis med plass til litt? vi har en babybjørn og et elastisk sjal ( close baby carrier) fra før. Sistnevnte er vanskelig å bruke nå når han er blitt stor synes jeg- han siger ned og henger langt nede på magen samme hvor mye jeg strammer:) Men frem til nå har sjalet fungert helt utmerket! Er det noen som har noe godt å si om bæremeis her inne da eller er det bare tull? Tenker at han skal kunne sove litt i den hvis vi går i sovetiden også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen sitter mye bedre i Manducaen enn i bæremeisen, mer ergonomisk korrekt, men fordelen med meisen er jo dette med lagringsplass som du sier. Men vanligvis er man vel to stykker på tur, slik at den ene kan bære sekk og den andre kan bære baby, eventuelt er jo rompetaske et greit alternativ som fint kan kombineres med bæreselen hvis man bærer baby på ryggen. I Manducaen kan de sitte flere timer i strekk, og de sover helt ypperlig i den- jenta mi på 9 mnd stortrives ihvertfall når jeg bærer henne på rygg i manducaen, og sovner så godt baki der atte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...