Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Var på første svangerskapskontroll i dag. Er 8+3. Vi tok en ultralyd for å se hvordan det sto til inni der, men det var litt vanskelig å se så mye. Vi så at det var noe der, men legen mente at jeg måtte være kortere på vei da livmorhulen ikke var stor nok til å være 8 uker. Nå vet jeg med sikkerhet at jeg skal være 8 uker. Det var første gang vi hadde sex etter forrige fødsel, og vi har rett og slett ikke hatt tid til mer sengekos før etter jeg testet positivt da jeg var 5+0. Kan det være at det ikke er mer? Nå skal vi snart reise på ferie i 10 uker så jeg får ikke dratt tilbake til legen min heller. Hva skal jeg gjøre?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Sædcellene kan leve opptil 7 døgn inni livmoren, så uansett når tid du hadde sex, så kan du faktisk ikke vite når tid egget ble befruktet. Du kan heller ikke vite når tid det festet seg i veggen da det kan ta fra 4-12 dager. Det er også folk som har fått terminen stilt så mye tilbake ved ul at de ikke engang har vært gravid når de har testet positivt... Det er så mye vi ikke skal forstå... Lykke til.... Kos deg på ferien. Du kan ta med deg en graviditetstest, og ta den om 2-3 uker. Eller gå til legen, ta en blodprøve, se hvor mye HCG du har, og regne ut hvor mange dager du trenger for at den skal gå ned i under 5. Har det gått galt -halverer den seg hver 48. time. Det gjorde jeg da jeg ikke visste om det var gått galt eller ei, men da jeg etter 1 uke fikk negativ test, forstod jeg at jeg ikke lenger var gravid. Men slapp av, alt er nok i skjønneste orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå