Gå til innhold

kvalmen ga seg, men så kom den tilbake gitt....


cygnus

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det var helt fantastis da kvalmen ga seg rundt uke 9 og jeg følte jeg kunne begynne et litt mer aktivt liv. Suget etter fet og usunn mat og sjokolade ga seg også. Nå er jeg i uke 11+3 og kvalmen og den ekstreme trettheten har kommet tilbake. Noen andre som har opplevd dette. Utrolig frustrerende!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i uke 13 nå, og må si at formen er betraktelig bedre, men til tider blir jeg kvalm, uggen og trøtt igjen. Så da skjønner jeg at det ikke helt er over for min del heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er i uke 13 når, og dette er første uken hvor jeg ikke er kvalm hele tiden. Jeg trodde det aldri skulle ta slutt!! hehe

Fatt mot, og ta det med ro i denne tiden. Selv fungerte jeg best utendørs i frisk luft. Husets lukter gjorde meg skikkelig dårlig. :-( Spesiellt kjøkkenet!!

jordmor sa at uke 13 er som regen en overgang, og at det går bedre derfra, så gled deg! :-D

Lykke til videre i svangerskapet.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen min kom i uke 6, og ble borte ved uke 25. Men så kom den tilbake ved uke 27 og varer fortsatt, er nå i uke 38. DVS jeg har spydd nesten fra a til å... I begynnelsen tenkte jeg på abort og skjønte ikke hvordan jeg skulle greie å komme helt i mål. Men man venner seg faktisk litt til spyinga og lærer seg teknikker for å holde på maten og hvordan man skal "overleve". Utrolig slitsomt er det, men nå er jeg snart i MÅÅÅÅL :)

 

Hold ut (kanskje kvalmen plutselig blir borte for godt snart?!) og lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få legge til at kvalmen/oppkast som Anonym har opplevd er nokså sjelden.

Den kalles hyperemesis gravidarum, og rammer ca 1 % av de gravide.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært skikkelig kvalm og uggen jeg også. kom tidlig i uke 5 og har fortsatt nå til uke 13. har letta littegrann, men har ennå tunge dager med ekkel smak og der alt lukter ubehagelig.

Trøtt i tillegg.. kan sove endel mer enn normalt.

Håper på å bli "meg selv" igjen snart.. tungt å gå gravid, mye verre enn jeg trodde. Å maaaange uker igjen.. puh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er i uke 13 nå, og har ikke vært så kvalm frem til nå heldigvis... men har sovet i 3 mnd i strekk følest d ut som, men nå plutselig har ikke jeg matlyst og er en del kvalm.. håper det går over snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+6, og var kvalm fra ca uke 8-12, så ga det seg...i en uke... så kom det tilbake igjen her også! Men nå er det mer av og på, ikke hver dag.

 

Men synes det er greit i grunn. Da er det i allefall noe som skjer inni her ;) Nå skal det sies at jeg bare er kvalm, jeg kaster heldigvis ikke opp!

 

Mannen min er nok litt lei av at jeg sover 10 timer hver natt, og 2 timer på ettermiddagen i tillegg. Ble en ganske mye roligere ferie enn han hadde tenkt ja...

 

Men, trøtt og kvalm er en del av pakka ;)

 

Får bare håpe det ikke varer til januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...