Gå til innhold

Min fødselhistorie.


Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Kl 10 Onsdag 29.06.11 var jeg på ul kontroll på Ullevål pga svangerskapdiabetes og stort foster .Der ble det konstatert at baby var ca 3.900g, riklig med fostervann,masse kynnere, moden og at jeg hadde 2 cm åpning. Termin 18.07.11. Det ble bestemt at jeg skulle settes i gang dagen etterpå kl 08.00.

 

Dro hjem og satt meg på verandaen for å sole meg. Kl 14 merket jeg at kynnerene ble vondere og kom mer regelmessige . Jeg fikk også tegningsblødning . Kl 15:30 begynte jeg å ta tiden og da var det 5 min mellom riene og de varte i 1 minog 20 sek .

 

Vi dro og hentet hentet William i bhg og kjørte han til søsteren min ,mens vi kjørte han dit ringte jeg føde avd B på Ullevål for å si at ting var i gang , fikk beskjed om å ringe føde avd A for de skulle ha alle som hadde svskapsdiabetes . Ringte de og fikk beskjed om at de skulle ringe meg opp igjen for jeg skulle på føde B . De kranglet seg i mellom i 20 min og når de ringte opp var det føde A jeg skulle på .

Fikk levert William og dro på føden .(A).Vi kom på føden kl 18.00

 

Der ble vi møtt av en søt og hyggelig svensk jordmor som ga oss et rom .Jeg ble undersøkt og hadde 4 cm åpning og fødselen var i gang . Måtte ligge med ctg en god stund og alt var bra .

 

Kl 22:30 hadde riene tatt seg kraftig opp ,jeg hadde 5 cm åpning og spurte om jeg kunne få epidural, de ringte etter anestesi ,men de hadde ikke tid til å komme .

 

Kl 23 var det vaktskifte og jeg fikk en ny litt yngre jordmor .

Kl 23:30 fikk jeg en halv dose morfin i låret , funket ingenting mot smertene

Kl 23:55 fikk jeg en ny halv dose med morfin ,funket fortsatt ikke .

Kl 00.15 hadde jeg forsatt bare 5 cm åping og vannet ble tatt og da startet smerte helvete :P

 

Hadde konstant rier og fikk ikke hentet meg inn mellom riene . Det var forferdelig vondt og jeg sa bla at nå klarer jeg ikke mer ,nei,nei ,nei ,nå dør jeg, kan jeg ikke få noe for smertene ol...

 

Kl 01:00 ble jeg jagd opp på do for å tisse og mens jeg satt der fikk jeg første pressri ,nesten løp bort til sengen og sto på alle 4 og rautet som den værste kua .hahaha

 

01.15 hadde jeg full åpning og ville gjerne føde på alle 4 i senga men det fikk jeg ikke lov til og ble beordret på rygg .Ble en liten diskusjon mellom meg og jordmor men jeg måtte gi meg og jeg havnet på rygg .

 

Kl 01:35 ble Ailo Victor født etter 5 pressveer . Han var 4174 g , 54 cm og 37 i hode . Helt perfekt<3 .

 

Måtte ikke sy og var i dusjen 30 min etter han var født :)

 

De hadde ikke rom til meg på barsel , så lå på gangen i et par timer også ble jeg overført til observasjonsposten for gravide på barneklinikken og der var vi 3 dager .(kjempe flinke og hyggelige folk som jobber der ) Er veldig glad for at vi kom dit og ikke på barsel og hotell.

 

Nå er Ailo Victor 1 uke og vi koser oss masse med han <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fin fødsel du hadde, selv om jeg synes d var urettferdig at du ikke fikk epidural!! ;P Håper min fødsel går like fint! Kos deg med skatten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...