Gå til innhold

en god idee? sånn lånemessig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ferdig på skolen og skal begyne i 100 % jobb. noe som gir meg

380 000 i året

i tillegg skal jeg begyne på deltidsmasterutdanning, den gir meg lån igjennom lånekassen på 52 000 i året. også har jeg barnebidrag og barnetrygd på tilsammen 3980 kr i måneden.

og jeg har 300 000 i egenkapital. (hvor 160 000 er lån fra lånekassen, som er rentefritt i 4 år til siden jeg skal studere)

masterutdanningen gir meg jobbmuligheter med lønninger på ca 500 000 når jeg er ferdig.

tror dere jeg har mulighet til å få et boliglån på 1 700 000?

jeg er alenemor til 1 barn. og jeg føler ikke jeg kan spørre banken før jeg har begynt å jobbe og fått lønning.

så piz noen råd? burde jeg ta opp lån fra lånekassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du legger saken litt feil frem. For du har ikke 300 000 i egenkapital. Du har egentlig 160 000kr i lån.

Men jeg forstår hva du mener:)

Ja, jeg tror du vil få lån. Mitt tips er å se hvilke lån din kommune kan hjelpe deg med ettersom du er alenemor,ung og førstekjøper.

Skrevet

ja, jeg vet at kommunen har lånt til folk i min situasjon før og da har de noen ganger lånt hele lånesummen og andre ganger bare deler av lånesummen og krevd at man får resten i en "vanlig" bank.

så jeg skal søke kommunalt lån :)

da kunne jeg kjøpt en 3 roms, med mulighet for å bygge ut hems, slik at det ble en lekestue :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...