Gå til innhold

fått jobb og er gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til jobbintervju forje uke, i går ringte de og tilba meg jobben. Jeg takket ja med en gang.

Problemet er at jeg er gravid, jeg er i uke 14 og når jeg begynner der tidligst om 3 uker har jeg mage! Hva skal jeg si?? jeg har så dårlig samvittighet! Følte liksom ikke noe sted i intervjuet å si jeg var gravid!

Tror jeg må ringe de og fortelle at jeg er gravid, og at de kan lavær å gi meg jobben om de ønsker det selv om jeg har fått den!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv kontrakt først så sier du det. Da kan de ikke bare si deg opp. det hadde jeg gjort.

Skrevet

Ja, jeg skjønner at det er best i.f.h.t meg selv, permisjon osv. Men såå dårlig samvittighet, føler jeg starter min nye kariere med å gå bak ryggen på min nye sjef!

Skrevet

Du kan jo ta en "hvit løgn" litt senere og si at du ikke visste at du var gravid... Du klarer helt sikkert å skjule det litt lenger... Du får bare drøye dypdykket i godteposen et par måneder ;-)

Om dette er en jobb du faktisk vil ha og beholde etter perm, er det jo kanskje greit å ikke starte med at de vet du bevisst har lurt de.

Skrevet

Jeg er også gravid og har fått meg jobb. Jeg er ett sted mellom 8 og 11 uker på vei. skal begynne i jobben om ca 1mnd og 2 uker. Håper magen holder seg inne til den tid. Jeg har også dårlig samvittighet men måtte tenkte litt på meg selv også.. Jeg har tenkt å ta en hvit en å si jeg ikke viste det. Jeg viste det jo ikke når jeg søkte jobb å hadde akkurat funnet det ut nå når jeg var på intervju..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...