Hjerteskatten<3 Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Vært på ul i dag, grunnet småblødninger. Som jeg har har gjennom hele svangerskapet egentlig. Da viser det seg at morkaka ligger foran åpningen,som er grunnen til blødningene. Skal tilbake om to uker, som da er ordinær ul, håper den snur seg, ellers blir det jo keisersnitt.. Fikk forbud mot å ha sex, ellers sa de ingenting videre. Så jeg sitter her å lurer da, hvordan jeg skal forholde meg nå? Kan jeg jobbe som vanlig? Jobber i dagligvare, med noen tunge løft, er redd for å fremskyve fler blødninger. Hadde blodforsamlinger inni meg også, så vil komme mer! Hva hadde dere gjort? Er 16 uker.
ahelene Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 De tilfellene jeg vet om har blitt bedt om å holde seg roligere enn andre gravide når den ligger forran åpningen. For som du sier å ikke fremskynde nye blødninger hele tiden. Du er vel så langt at de på jobben din er klar over at du er gravid, så jeg hadde forklart situasjonen og bedt om å bli spart for de tunge løftene. Kan du for eksempel holde deg i kassa eller at ting blir lagt litt til rette for deg. I noen tilfeller vet jeg folk har blitt sykemeldt, men vet ikke hvor grensa der går hos leger. Det er sikkert stressende for deg å ha mye blødninger, så er sikker på at jobben din vil forstå.
Vårspire-2010 Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Jeg hadde morkaken helt over åpningen under sist svangerskap. Dette fant vi ut på ordinær UL, den flyttet seg ikke før i uke 36, 1 cm fra åpningen og jeg fikk lov til å føde vanlig. De sa ingenting om forbud mot sex, og levde helt normalt. Jeg hadde blødninger hver dag fra uke 32 frem til 39, uten at det var farlig.. Men fikk streng beskjed om å ringe så fort det kom friskt blod eller større blødninger.. Du blir tatt veldig seriøst, så ikke vær redd for å ringe føden på noen som helst måte ved økende blødning. Har den ikke flyttet seg om 2 uker får du regelmessige UL for å se om den flytter seg Og du skal jo helst ikke løfte tungt uansett!
november2011 Skrevet 8. juli 2011 #4 Skrevet 8. juli 2011 Jeg fikk også beskjed om morkaka ligger foran fødselskanalen på ordinær ultralyd i uke 19. Har hatt små blødninger i 1. trimester, men ikke noe mer foreløbig. *bankibordet* Skal på UL kontroll igjen i uke 32. Fikk ikke beskjed om å avstå fra sex eller noe, lev som normalt sa jordmor. Men hun sa at jeg kunne få blødninger, og da skulle jeg bare ta kontakt med jordmor eller fødeavdeling.
siw*ern Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 jeg hadde også foranliggende morkake...fikk ingen forbud mot sex, og jeg kunne fungere helt som normalt... det betyr absolutt ikke keisersnitt selv om morkaka ligger fremme nå...som regel så flytter den på seg på slutten av svangerskapet... ingen grunn til og bekymre seg, hos de aller fleste så er det ingen problem i det hele tatt at den ligger på fremsiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå