Gå til innhold

Har jeg rett på foreldrepenger? Krise..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 7 år i arbeidslivet har jeg nå blitt arbeidsledig. Jeg er gravid med termin i midten av januar. Dagpengegrunnlag er under behandling og utbetalinger vil skje neste mnd - juli. Rekker jeg å opparbeide meg foreldrepenger?

MÅ man ha arbeidet de siste mnd? Eller kan de beregne foreldrepenger fra i fjord da jeg var i arbeid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil regne foreldrepenger utfra dagpengene dine

Skrevet

Hvilken fjord arbeidet du i da? Geirangerfjorden??

Nei jeg skal ikke bølle jeg. Ring NAV i morgen og sjekk du. Du kan få så mange usikre svar her inne. Masse lykke til.

Skrevet

vet det, men spørsmålet er om jeg rekker å opparbeide meg retten til foreldrepenger.

:/

HI

Skrevet

nav er like håpløse som mange bimdamer her inne :P

Skrevet

Ja, det gjør du. Du må ha jobbet 6 av 10 siste måneder, i min.50% stilling, for å ha krav på foreldrepenger. Og dagpenger gir grunnlag for foreldrepenger.

23:25

Skrevet

Er grensen virkelig på minimum 50% ? Jeg har jobbet i 40% og har fått beskjed om at jeg får beregnet foreldrepenger av det.. har nav sagt feil tro?

Skrevet

Ja, men jeg har jo enda ikke fått utbetalt dagpenger. Usikker på når første utbealing skjer... Har nå vært uten inntekt i 2 mnd.

HI

Skrevet

Spiller jo ingen rolle NÅR utbetalinga kommer, grunnlaget opparbeides jo uansett, det er kun pengene som kommer senere..

Skrevet

Aaaah. Tusen takk for t du tok deg tid til å svare :) HI

Skrevet

puh!!! takk for svar du over her ;) ble lettere svett merket jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...