Gå til innhold

Ensom?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg ensom og litt som en løgner for tida. Det er så vanskelig å komme på unnskyldninger i forhold til alkohol så jeg og samboer dropper en del fester framover for at jeg skal slippe å lyge og fordi jeg er så trøtt.

 

I tillegg synes jeg det er vanskelig å snakke med venner uten å fortelle det.. jeg har alt sagt det til fire venniner og brøt dermed avtalen med samboer om å vente til etter ultralyden i uke 18/19...

 

Er det flere enn meg som føler seg isolert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i det hele tatt faktisk.

Jeg drikker ikke noe særlig ellers heller ikke særlig glad i alkohol, men synes ikke at det skal være em grunn for å være isolert..

Si at du går på tabletter som ikke kan blandes med alkohol i en periode for å finne ut hva som er "galt" med deg for å se om det hjelper.

Da kan du jo likevell være til stede i den tiden du orker.

Eller bare si at du har fått noe influensa/virus som gjør deg helt utmattet.

 

Det å la vær å si noe har jeg ikke noe problem med :)

Synes det er morro at jeg og min samboer kan ha en hemmelighet i lag.

En hemmelighet om et lite nurk som er på vei <3

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å fortelle det til alle. Vi kommer nok til å fortelle det tidlig til de nærmeste i familien og venner. Mannen min har allerede fortalt det tilhvertfall 5 stykker.

 

Har to svangerskap bak meg, er i mitt 3. nå, og de gikk bra uten noen komplikasjoner. Har ikke hatt noen sa eller ma, så hos meg ser det ut til at det tar tid å bli gravid (12 mnd med første, 9 mnd med andre og 14 mnd med tredje), men når jeg først blir det så går det bra:-)

Tenker postivt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten!

 

Jeg kan ikke lyge og samboeren min vet det. Det betyr ikke at jeg ikke kan holde på andre sine hemmligheter eller triste ting, men hva jeg har kjøpt i gave til folk eller frøet i magen bare bobler sånn inni meg at jeg klarer ikke å holde kjeft...derfor litt isolasjon;)

 

I vennekretsen min og meg selv inkludert er det mye alkohol, ikke nødvendigvis store mengder, men øl eller vin er en naturlig del av enhver sosial setting. Selv samler jeg på vin, har en liten vinkjeller:)

 

Det er første gang jeg er gravid, og på første forsøk! Jeg er litt i sjokk og hormonene herjer kroppen. Har lyst til å gråte hver dag... samboeren min vet ikke hva han skal gjøre godt for meg.. Jeg prøver å tenke positivt og at jeg er veldig heldig som har blitt gravid så fort og som har en fin familie og en god samboer og mange andre flotte mennesker rundt meg, men noen ganger blir jeg bare litt ensom og redd bare. Skal prøve og tenke gode tanker og tenke på det som en vdunderlig liten hemmelighet som de fleste av vennene mine blir glad for å høre om senere!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, og har det litt sånn også.

Det vil si ikke helt samme da. Men er på ferie med mine foreldre og søster/svoger, og føles veldig unaturlig å ikke kunne si noe. Føles som om jeg lyver. Og så har jeg jo lyst til å snakke om det, føles veldig unaturlig å ikke gjøre det. Vi kommer til å være på hytter med folk de neste tre ukene også, så det blir lenge å late som ingen ting hele tida. Slitsomt. Vet ikke hvor lenge det holder, men mannen min vil ikke at vi skal snakke om det enda. Han vil ha det litt for seg selv først.

 

Jeg har et barn fra før, når jeg var gravid sist ble jeg skikkelig kvalm fra uke 7, så hvis det blir sånn nå også, er blir det uansett vanskelig å holde det skjult. Men er bare litt over 4 uker på vei nå. Allerede skikkelig trøtt hele tida da, så må finne på unnskyldninger om at jeg sover dårlig osv...

 

Jeg syns du burde fortelle det til noen jeg. Ikke nødvendigvis alle, men noen du er nær. Høres ut som at det er for mye stress for deg å gå med det helt alene. Jeg også blir helt overvelda av følelser noen ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...