Gå til innhold

Hvordan forbereder dere dere på fødselen?


Tobarnsmamma!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 39 dager igjen, og begynner å skjønne at det vel blir en baby denne gangen. Alt ligger an til en normal fødsel, som jeg selvsagt ønsker meg så enkel som mulig.

 

Da jeg fødte for syv år siden stilte jeg rimelig uforberedt, hadde vært med på et 1-dags-fødselsforberedende kurs på Ullevål, men det tenkte jeg vel ikke stort på. Fødselen gikk greit, men jeg vil gjerne ha litt mer kontroll over forløpet denne gangen - er jo også eldre og vil gjerne være mest mulig offensiv. Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne gangen som forrige, skriver jeg et fødebrev til de ansatte, med ønsker ang. smertelindring, fødestilling, info om bekkenløsning og andre plager, ønsker til fars rolle mm.Følte det var til stor hjelp forrige gang, gjorde meg trygg under fødselen, fordi jeg fikk det jeg trengte til riktig tidspunkt.

 

Forrige gang ante jeg jo ikke hva jeg gikk til, så alt var skrevet med forbehold, men nå kommer til å nevne komplikasjoner og ting jeg ønsker de skal være obs på under og etter fødsel, sånn at opplevelsen blir enda bedre.

 

Tar også akupunktur for å stimulere holdeleie, og det virker som jenta snudde seg fra tverr/sete-leie og riktig vei bare to timer etter behandling, så nå håper jeg hun holder seg slik de neste 6 ukene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...