Gå til innhold

Lav AMH og høy FSH


gro4

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg fikk en litt håpløs beskjed fra Medicus etter at jeg hadde tatt blodprøver under utredningen. Min FSH har steget til 21,9 og amh var på 2,8 picomol. De sa det ville være under 5% sjanse til å lykkes.

 

Er det noen der ute som har hatt like dårlige verdier, men som allikevel har lykkes?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes maaaaange solskinnshistorier der ute. Her inne på bim kommer jeg i farten på denne: http://www.barnimagen.com/forum/thread/143313949 Du kan lese mer om Popstars vei mot målet andre steder her inne.

Googler du amh, fsh, "success stories", finner du garantert en haug eksempler på damer som har fått det til likevel.

Ellers vil jeg anbefale akupunktur og/eller behandling hos Frøyaklinikken (www.froyaklinikken.no) for å få ned fsh. Det går an!

amh kan man ikke gjør noe med, men jeg synes ikke 2,8 høres så ille ut. Popstar, som jeg nevnte over, ble gravid med en amh på 0,3.

 

Selv har jeg fsh på 13,6 og amh på 1. Ikke gravid ennå, men jeg jobber med saken, og har god tro på at det skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det måtte være en tung beskjed å få!

 

Har ingen råd, men sender deg en klem.

Det kan jo likevel hende det går bra, eller en må begynne å tenke på andre muligheter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkt på eggdonasjon?

 

Jeg har amh på under 1 og fsh på 18, vet du jeg ble gravid uten prøverør og fikk en frisk gutt, men det tok meg 12 år.

Har etter det fått tvillinger, men det er etter eggdonasjon.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har AMH<1 og FSH på 15. Fikk beskjed om å overveie eggdonajon(det var forresten på Medicus). Ble likevel gravid på 1.ivf-forsøk i vår. Riktignok endte det med spontanabort i uke 14, men det hadde nok ingenting med mine hormonverdier å gjøre.

Lav AMH sier visstnok at det blir få antall egg ved hormonstimulering i forbindelse med ivf. Jeg fikk ut seks egg sist som alle ble befruktet, noe som er regnet som et godt resultat. Så jeg vil anbefale dere å prøve iallfall ett forsøk for å se om AMH " tar feil" slik den kanskje gjør hos meg. Jeg mener basert på min egen erfaring at ett stimuleringsforsøk burde være et ledd i utredningen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har også lav AMH, så lav at Riksen nektet meg behandling der fordi jeg ikke var fertil nok... Men jeg gikk privat og er nå gravid etter 3 forsøk. Har hver gang fått ut over 10 egg og mange har blitt befruktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Har også fått beskjed om at sjangsene er små. AMH mindre enn 1 og FSH på 11. Men skal prøve et forsøk for å se om vi klarer å få noen egg utav meg. Har lest at det er flere som allikevel har fått det til , men sjangsene er visst mindre hos oss :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hei, er nå 26 uker på vei m tvillinger etter mitt 2. forsøk i september. Fikk bare ut tre egg på siste forsøket, men alle ble befruktet og to satt inn. Gikk på max dose Gonal f, dvs 450 enheter daglig. Så hos meg blir det få egg, men de er tydeligvis bra nok:-).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har AMH på 1,9 og har fått ut mellom 3 og 9 egg på mine 5 forsøk (en graviditet, endte i MA). Nesten alle egg har blitt befruktet hver gang. Kun hatt kort regime, og 300 enheter Gonal-F de siste gangene (startet med 250). Min FSH er normal.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikke dere også målt østradiolverdiene? Jeg fikk svar på min i dag (32). Dette var veldig lavt og legen mente jeg var kommet i for tidlig overgangsalder :-( Så da er vel alt håp ute med mine egne egg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager maset....er bare litt frustrert etter å ha blitt gitt opp. Målte dere østradiolverdiene også? Hva var isåfall resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei, håper det går bra med deg :) Tenkte jeg bare skulle dele en festlig nyhet. Jeg er akkurat fylt 39, og har i mange år hatt et brennende ønske om å få en liten baby. Har to gutter fra før, som begynner å bli store. Jeg fikk tidlig i vår en ganske nedslående nyhet.Mine drømmer så ut til å ikke kunne gå i oppfyllelse likevel. Med en amh på 1,1 og en ganske høy fsh (19) tikket klokka mi litt for fort og mulighetene så ut iflg legen min til å være nesten lik null. Men.... gjett hva jeg fikk som svar på min graviditetstest i går????!!!!!!!! Den var så positiv som den kunne være! Og når jeg tok enda en test var den også positiv! Jøss! Og enda til på den naturlige måten! Ikke gi opp der ute <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det går bra med deg :) Tenkte jeg bare skulle dele en festlig nyhet. Jeg er akkurat fylt 39, og har i mange år hatt et brennende ønske om å få en liten baby. Har to gutter fra før, som begynner å bli store. Jeg fikk tidlig i vår en ganske nedslående nyhet.Mine drømmer så ut til å ikke kunne gå i oppfyllelse likevel. Med en amh på 1,1 og en ganske høy fsh (19) tikket klokka mi litt for fort og mulighetene så ut iflg legen min til å være nesten lik null. Men.... gjett hva jeg fikk som svar på min graviditetstest i går????!!!!!!!! Den var så positiv som den kunne være! Og når jeg tok enda en test var den også positiv! Jøss! Og enda til på den naturlige måten! Ikke gi opp der ute <3

 

Dette er jo fantastisk å lese! :) Gratulerer så mye, og tro meg jeg vet hvordan du har hatt det og skjønner godt den følelsen du må ha hatt når du så den testen :D

 

Selv har jeg fått målt AMH til 1,4 og 1,1 med en FSH på 8,5 og har vel skjønt at det må ett mirakel til for at jeg skal sitte her med en positiv test i hånden. Har prøvd i 3,5 år men ikke noe positive tester enda, vel har hatt noen kjemiske, der jeg har testet før IKM men tanten har kommet når den skulle...kjedelig! Nå har jeg kommet til det punktet at jeg tenker ikke på prøving lengre, ikke tenker jeg på el, el-testing, temping, livmorhals, sekret osv. Det tar så altfor mye av meg, og jeg kunne ikke utsette meg for det lengre :)

 

Men om jeg kan spørre om noe personlig, hvordan hadde dere sex i forhold til el i denne perioden? Gjort noe annerledes?

 

Slike innlegg gjør at jeg sitter her og smiler, og godt å se at mirakler skjer :)

 

Lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

 

Ikke noe spesielt skjedde, hehe!

Jeg sa fra at jeg hadde eggløsning, og vi hadde sex akkurat da. Tydligvis var det nok med et forsøk ;)

 

Mirakler skjer hele tiden :)

 

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Hei 

Jeg har også fikk beskjed fra Medicus nå i september at min AMH ligger på 1 og FSH ligger på 26. Men jeg er selv håpløst og trenger oppmuntring.Sjanser med å lykke med IVF er 5 prosent.Men jeg kan bare si til at så lenge man har sjanse på 5 prosen så har vi noe sjanse å satse på.Stå på.Men trenger gjerne høre noe sukse stories .

 

hilsen fra

jenta 33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2012 den 19.33, fisken2015 skrev:

Beklager maset....er bare litt frustrert etter å ha blitt gitt opp. Målte dere østradiolverdiene også? Hva var isåfall resultatet?

Hei . Jeg fikk samme svar fra medicus at jeg har kommet i tidlig overgangsalder.Amh min ligger på 1 og FSH ligger på 26.Jeg er en jenta på 33 og en barn fra før som fyller 7 år. Jeg trenger motivasjonen for å gå gjennom alt dette.Har dere prøvd IVF ? Hva var det resultatet? Jeg er håpløst akkurat nå:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...