RosaOrkide Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Er nå 15 uker på vei og har vært så sykt dårlig fra så og si dag 1! Når jeg først har en litt oppegående dag vil jeg gjerne gjøre noe ut av dagen. Har sagt til samboeren min at jeg vil shoppe litt baby ting litt her og litt der og ikke alt på en gang. Så for noen få dager siden var vi å kjøpte en vogn. Det syns ikke svigermor noenting om, fordi det var altfor tidlig. Ho hadde sagt tidligere at ho kunne kjøpe en vogn eller en barneseng til oss. Siden mamman min har ordnet med seng så kunne svigemor betalt for vogn, noe ho var enige i. Men da vi kjøpte denne vogna var jo alt galt, og det var bare fordi ho ikke fikk være med og bestemme type vogn. Altså, det er ikke hennes barn og det er samboeren min og meg som skal ha en vogn VI liker. Da samboeren min sa til ho at "her er kvitteringa og at ho bare kunne betale tilbake til oss" Da kommer det fra ho ; Dere får ikke en krone før barnet er født!! Ellers er ho som mange svigemonster flest. Helt forferdelig at sønnen hennes skal bli pappa, fordi det passer dårlig for ho, ho har jo ikke blitt 50 år en gang.(Ho er 47). Huffamei... Og ho har nesten skremt meg ut at hele mitt forhold med min samboer, for det passa bedre for ho at vi kjøpte hus og ikke leilighet. Jeg ble så sint at jeg sa til samboeren min at ho blander seg for mye og jeg nekter å kjøpe noe som helst nå! Jeg flytter ikke fra her jeg leier nå.. Familien min bor forresten 8 timer med bil unna meg og jeg savner dem veldig, jeg tør nesten ikke si noenting til samboeren min eller hans familie at jeg gjør d. Sist jeg sa til han at jeg kunne tenkt meg og flytte litt nærmere dem sånn at det blir sånn midt i mellom hans og min familie. Da fikk jeg slengt i tryne : Men du har jo ikke så stor familie, du har jo bare mamman din, lille søsteren din, storebroderen din.. Jeg har da flere i familien min, men det er de jeg har mest kontakt med. Men hva faen skal det bety da? Jeg har større familie enn deg, derfor MÅ vi være her. (Fordi det sier svigermonster) Så hjelp! Åssen blir man kvitt svigermonster og åssen blir man kvitt samboer som kun hører på/tar råd fra svigermonster???
<harmoni> Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 jeg hadde det også litt sånn! jeg sa til samboer at han måtte velge mellom meg og henne!! det valget ble jo heldigvis meg og vi har minimalt kontakt med de nå! det var bare sånn det måtte bli.. det er vi som er samboere og har barn sammen.. man kan dessverre ikke velge svigerfamilien..
Varulven Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Noen ganger er det deilig å ikke ha en svigermor.... Når jeg leser slikt. Men på den annen side: Jeg har aldri kjent min manns mor, hun døde før vi traff hverandre. Skulle gjerne sagt henne noen sannhetens ord om hva hun har gjort med gutten sin, for hun var sannelig ingen mønstermamma. Tror det er viktig å prøve å leve sitt eget liv. Kanskje man ikke skal ta imot så mange dyre gaver fra familien? Kjennes mye bedre å kjøpe selv, og da har man styringen. Selv om det kanskje ikke blir så flott og fint som det kunne blitt med pengestøtte.
RosaOrkide Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2011 Det gjør meg ingenting og spare opp å kjøpe alt selv, da ser man jo selv at detta her har jeg klart helt selv uten andres pengehjelp. Jeg føler man blir litt sterkere av det og. Men jeg skjønner bare ikke at min samboer ikke se detta her, selv om jeg har sagt litt om hva jeg mener og syns. Det er begrensa for hva jeg vil si om hans familie til han. Hadde det vært meg hadde jeg blitt veldig såra. Og når jeg først tar eg til mot og orker å reise på besøk der gjør ho ikke anna enn å glo på magen min og smile falskt. Jeg ser virkelig at ho ikke liker at jeg er gravid, men da burde ho holde seg unna, mener nå jeg.
kjærlighetpåpinne85 Skrevet 8. juli 2011 #5 Skrevet 8. juli 2011 Du må ta en runde meg deg selv og manne deg opp til å konfrontere mannen din på en saklig måte. Herregud dere voksne mennesker og har absolutt lov til å ta selvstendige valg uten at svigermor har noe med det å gjøre. Si at du flytter med barna nærmere din familie og han kan bli igjen hos morra si om han synes det er veldig gøy.. størrelsen på familien har ingenting å si i forhold til forholdet du har til menneskene rundt deg. Er du nærmere knyttet til dine så bør han ta litt hensyn til deg og..
31.08.2011 Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 håpe på at ho stryker med i tidlig alder? huff den var fæl, men beklagelig nok eneste løsning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå