trippeltopp Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Jeg skjønner ikke hvordan lillebror ligger, jeg. Kjenner en del spark langt ut på venstre side..dette må være en fot, den glir opp og ned langs siden og sparker iblant også opp mot ribbeina. På høyre side og egentlig også over navelen kjennes det som en hel masse baby ligger like under huden, men jeg klarer ikke si hvilken kroppsdel jeg kjenner. Iblant er det som om han sparker ifra på vanstre kant og da skyter han ut det jeg har antatt er rumpen, på høyre side.. Men plutselig er det glidende mindre bevegelser også på min høyre side.. og jeg skjønner ikke hva dette er? Det kan da umulig være en fot - men kan en hånd være så kraftig og gi så tydelige bevegelser? Ble så usikker sist da jordmor lurte på om lillebror lå i seteleie...hun landet etter å ha konfrontert med en annen jordmor, på at han likevel ikke gjorde det og at han har festet hodet - men merker jeg er ekstra obs på bevegelsesmønsteret etter dette i frykt for at de har tatt feil. Så om noen vil dele hvordan sine små ligger og sparker blir jeg veldig takknemlig
fyrverkeriet-juligutt<3 Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Det kan være ett lår..? Håpe han ikke ligger i seteleie da:/ Hvor langt er du på vei? Her er det 4 dager til termin, hodet er festet og har hatt tegningsblødning:) Han ligger med ryggen på venstre side og rumpen midt på høyt oppe. Kjenner sparkene høyt opp under og i ribbeinene mine.. au! Ryggen og rumpa er godt bevegelige og selv om han har hodet festet så ligger han ganske urolig til tider. Hendene kjennes nederst i magen, ikke utenpå, men inni på en måte. Lykke til:)
Maia&Mathias <3 Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Jeg er veldig usikker på hvordan babyen ligger så jeg skal til leiekontroll neste fredag. Kjenner bare spark nedover og nede på høyre side så har en mistanke om at ho ligger i seteleie. Kjenner enten et hode eller ei rompe oppe på venstre side men er ikke sikker på hva det er. Skal til legen til fredag men regner ikke med han kan svare meg noe mer på leie så får bare smøre meg med tålmodighet og vente ei uke. Får en ny ul da så d blir stas, har ikke hatt siden den ordinære i uke 19. Er 37+2 idag så er 38+4 når jeg skal på leiekontroll. Hvis ho ligger i seteleie og ikke snur seg så er jeg veldig spent på hva de sier på sykehuset. Storebror var 4100 g når han ble født og jeg gikk 8 dager over tia med han så lurer veldig på hvor stor de estimerer ho her til å være ift keisersnitt eller å føde vaginalt!
SuperMaria Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Dette høres ut som magen min; "masse" baby på høyresiden, mens bevegelsene/sparkene er på venstresiden. Babyen min ligger med hodet ned. Slik har han ligget i mange uker allerede, og jeg er nå i uke 38. (3.gangsfødende). Hodet er ikke festet, men jeg er temmelig sikker på at han ikke har snudd seg noen annen vei iløpet av disse ukene. Og ryggen har dessuten ligget på venstre side hele tiden- det kjenner jeg tydelig av sparkene på venstesiden! Men iblant "vrir" han seg litt, slik at ryggen blir liggende mer bakover enn mot høyre - og da er det mye mer bevegelse også på høyresiden, om enn noe mindre tydelige. Kanskje er det det samme som skjer hos deg? Vil forøvrig anta at de små bevegelsene på høyresiden enten skyldes en arm som "glir" langs kroppen (eller faktisk kanskje også et ben?! Babyene er jo kjeeeempemyke, og legger lett bena helt opp langs kroppen.) De fleste jordmødre vil lett kunne kjenne om barnet ligger med hodet ned eller ei. Har du fått to jordmødres vurdering, så tror jeg du kan være ganske sikker på at de har rett. Hvilken uke er du forresten i?
trippeltopp Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2011 Takk for svar alle sammen :)Er godt å høre at det er flere som har det likt, og som vet at hodet ligger nedover. Jeg har jo kjent så mye ubehag nedover at jeg egentlig følte meg sikker på at hodet var festet...men blir jo litt usikker da, når fagfolket vingler Jeg er 38+6 i dag, så fødselen er forhåpentligvis rett rundt hjørnet..har uansett ikke en enorm baby der inne, så en evt. setefødsel går vel det og selv om jeg selvsagt krysser alt jeg har for at pjokken ligger rett vei.
JellyButt Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Er i uke 33 nå og babyen ligger med hodet godt nedi bekkenet. Ligger med ryggen ut og kroppen litt over mot min høyre side. Kjenner rumpen stikker litt ut på høyre siden mellom ribbeina og navlen (om du skjønner). Jeg kjenner mest bevegelse langs "kantene" av magen. Er faktisk mest spark oppe under ribbeinet men også ut mot venstresiden av magen. Kjenner også masse bevegelse nede rundt symfysen. Hun er sterk i armene også. Kan i hvertfall se magen bevege seg. Ellers er det lite bevegelse midt på magen rundt navlen men det skal vel litt til for at hun skal få det til. Du kan ikke prøve å kjenne etter om hodet er nede selv da? Det er vel det som er lettest å ta utgangspunkt fra..
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 6. juli 2011 #7 Skrevet 6. juli 2011 Hei Gått over til uke 38 i dag og har det akkurat som du beskriver. Min ligger med hodet ned og det er rumpa jeg kjenner på høyre side. Den dytter han stadig ut slik at hele magen blir deformert. Ben og armer på venstre side. Men er tredjegangs og hodet er ikke festet selv om det ligger langt ned. Har vært de gangene hvor han faktisk har snudd seg fra side til sid,e slik at rumpa har ligget mot høyre. Håper din også ligger med hodet ned og at du kan senke skuldrene. Lykke til med innspurten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå