Gå til innhold

Mange som har vært på tidlig UL?


Spireline

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 11+4 - og er selvsagt veldig spent på hva som befinner seg inne i valken. Jeg hadde en SA i april, så jeg er selvsagt engstelig for at alt ikke er som det skal denne gangen heller. I tillegg har jeg en søster som måtte ta abort pga alvorlig ryggmargsbrokk. Jeg lurer egentlig på hvor mange av dere som har vært på tidlig UL, gratis eller ikke gratis. Privat eller sykehus? henvist av legen, eller bestilt selv? Hva skal til for å få komme på UL før uke 18? Mange spm, men jeg lurer og grubler noe veldig her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde litt små blødning i uke 9 så var på ultralyd da. Bestilte selv hos privat og betalte vel 880 kr eller noe. Helt greit, ble beroliget da jeg hørte hjertelyden=) Den ordinære skal jeg ikke på før i begynnelsen av august, er 19 uker på vei da=)Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i morgen. Har bestilt privat og kostet 600 kr. Jeg er da 11 + 5 dager. Etter en MA i januar og SA i september er dette et must for meg... I og med at jeg ikke har hatt voldsomme symptoner slik som kvalme osv så begynner en alltid noen dager og tvile på seg selv..

 

Gru-gleder meg skikkelig...dagen i dag kommer til å gå skikkelig sent.

 

Jeg krysser fingrene for at alle gode ting er tre og at i morgen får jeg se et hjerte som slår;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var på mandag etter henvisning fra legen pga jevnlige blødninger og usikker termin. Han har tatt 3 uker feil i hvert av svangerskapene mine og denne gang var intet untak. fra 4 januar til 22 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ved første svangerskap fikk jeg henvisning til sykehuset for tidlig ul i uke 12, rett og slett fordi jeg var så engstelig for at noe skulle være galt.

 

Nå er jeg andregangsgravid og var på ul i går på sykehuset, igjen med henvisning fra lege i uke 14. Det legen sa da han valgte å henvise meg var (jeg hadde hatt et besvimelsesanfall knyttet til magesmerter) at selv m det ik nødvendigvis var noen grunn til å tro at noe var galt er det ikke bra om mor er mye bekymret.

 

Når det er sagt er tidlig ultralyd på sykehuset ik sånn som den ordinære i uke 17-19. Du kan sitte å vente en hel dag, siden du egentlig ikke har time, så du må bare vente på å få smette inn. Da er det avhengig av hvem du har såklart som lege, men det er en stresset situasjon og de sjekker bare om alt er i orden, ingen koseprat eller se etter kjønn eller bilde osv. Men er man virkelig engstelig så vil man jo bare få sjekka at alt er ok. Likevel fikk jeg følelsen av at det var "teit" at jeg var der, om du skjønner.

 

Neste gang tror jeg jeg vil betale for privat ul i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat like langt! Blir spennende å se hvem som verper først =) Gikk alt bra på UL i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig redd for at det skulle være noe galt med babyen, kanskje for jeg har to flotte jenter fra før. Redd eg ikkje var like heldig denne gangen. Fortalte det til min lege, han gav meg henvisning til gynokolog spes. og av en eller annen grunn tok hun meg inn i uke 9 i stedet for uke 12 da de kan sjekke om det er noen avvik.

Jeg fikk den følelsen av henne at jeg også var "teit" når hun hadde sett babyen og hjertet så slo så sa hun, nå er det vel greit,, ikkje noe å uroe seg for mer.

Bestilte privat ul på en prøverørsklinikk og de var superflinke. Jeg fortalte om min redsel og de tok det helt seriøst. Sa eg måtte komme rundt uke 12 og satte meg opp i den tiden. Skal si jeg betalte 800,- for timen hos gynokologen MED henvisning fra legen og 900,- for privat klinikken der jeg fikk skikkelig svar, tid, og forklaring på det han så. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL denne uken, bare for å sjekke at alt var bra med barnet, og det var det. Det var en helt fantastisk opplevelse. Jeg var på Majorstuaklinikken, og betalte 1200. Legen var fantastisk flink og brukte god tid på å forklare hva han så. Jeg fant derimot ut at jeg ikke var i uke 12, men i uke 16. Så det var litt overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg kommet hjem fra ultralyd. Inni magen min var det en livlig krabat som ikke ville ligge i ro. Nesten sånn vi hadde problem med å få måle lengden da h*n sparket/snudde seg ganske så ofte. Det var en helt spesiell opplevelse. Anbefalest! Ikke helt fornøyd med plassen jeg gikk, men jeg fikk bekreftet det jeg ville ha bekreftet - så jeg er fornøyd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i uke 9, fordi jeg ikke ante når siste menstruasjon var. I tillegg hadde jeg hatt noen småblødninger. Dermed henviste legen meg raskt til UL på sykehus, og betalte ingenting:) Jeg aner ikke hvordan man kommer seg tidligere på UL på generell basis. Sjarmer legen, så går det nok slik du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sykehuset på eget initiativ da jeg var 10+5. Jeg hadde aldrig trodd at jeg skulle få lov, siden det ikkje var noen spesiell grunn. Men det gjore jeg altså:) ville bare se at alt var som det skulle, for jeg klarte liksom ikke helt å skjønne at jeg var gravid. Men det var jeg. Helt ubeskrivelig følelse, å så fasinerende hvor mye du kan se så tidlig. Jeg fikk se at hjertet banket, og så begynte babyen å sprelle med armer å bein=)) Dette var ikke gratis,men måtte bare betale egenandel på 307 kr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er godt å få bekreftelse på at alt er som det skal - særlig nå som jeg ikke har noen gravidsymptoner lengre. Skal på ul på tirsdag, og er da i uke 12. Var også i uke 8 for å sjekke hjertelyd. Så spennende å se den lille huleboeren :) Siden jeg ikke har noen spesiell grunn har jeg bare gått privat - og betaler 500 for ul (litt mer om man vil ha 3D). Gleder meg til tirsdag i alle fall!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på UL + morkakeprøve i uke 13 pga at jeg er 38 år, og fordi vi fikk påvist kromosomfeil i forrige svangerskap, i november i fjor, og valgte medisinsk abort i uke 14. Nå er det 5-6 dager til svaret foreligger. En stressende tid - men UL så iallefall fin ut, så vi krysser fingrene!

Vi var på Ullevål og kom direkte inn til morkakeprøve pga. det som skjedde forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg var hos fastlegen min i uke 6, og ba allerede da om en tidlig UL i uke 12. Jeg fikk rekvisisjon med en gang.

Vi var på tidlig UL mandag denne uken, og alt sto bra til.

Snakk med fastlegen din om du er bekymret og vil ha tidlig UL. De kan i prinsippet ikke nekte deg dette.

Dersom du får rekvisisjon, så betaler du kun egenandelen. Privat så betaler du alt selv. Vær klar over at det kan være en del ventetid på UL kinikker.

 

Lykke til!

 

Mvh

Femina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...