Gå til innhold

Hvilken str bruker en jente på 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hvor stor babyen er.

Min datter brukte str.56 da hun var 3 måneder. Datteren til min venninne brukte 56 da hun ble født og 62 da hun var 3mnd.

Skrevet

Begge jentene mine brukte str. 62 da de var 3 mnd.

Skrevet

mi er 3 mnd og bruker 68 :)

Skrevet

Ai, vi får en fosterdatter på straks 3 mnd og tenkte jeg skulle kjøpe inn noen få plagg før hun kommer.

Kanskje satse på 62 da?

HI

Skrevet

jenta mi var lita, og kunne bruke 56 da hun var 3 mnd. 62 gikk fint det også, men ble bittelitt for stort.

Det vanlige gjennomsnittstr for en 3 mnd gammel baby er 62. Fra 4-6 mnd er gj.snitts størrelsen 68.

Skrevet

Som flere her skriver, det kommer an på hvor stor babyen er. Min jente var nokså stor for alderen, og hadde allerede begynt å bruke 74 ved 3 måneders alder.

Men jeg tror jeg ville kjøpt inn 68 - har inntrykk av at det vanligste er å bruke 62 og/eller 68 i den alderen. Og det er ikke så veldig stor forskjell mellom en størrelse og den neste i babytøy, så når en størrelse passer, er ikke neste størrelsen så veldig mye for stor - ofte går det greit f.eks. med en brett på buksebena og genser/bodyermene.

Så kan du heller kjøpe inn litt i 62 (eller mindre) om 68 er altfor stort.

Og er det kanskje mulighet for at du kan få vite litt i forkant hvor stort barnet er?

Lykke til!

Skrevet

Når min var 3 mnd så brukte ho 56. Nå ved nesten 6 mnd har vi såvidt begynnt å lukte på 68 men det er alt for stort. Syns noen klær fra cubus er veldig stor i str mens fra name it virker det noe mindre igjen.

Skrevet

her brukte jenta 50 og 56 da hun var 3mnd.. hun var 47cm ved fødsel og 3200g

er frotsatt et lite frø, bruker 74/80 nå når hun er 20 mnd..

Skrevet

Takk for svar.

Får håpe vi får møte den lille en gang før hun kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...