Stolt mamma for første gang Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Hvor gammelt var barnet? Sov det bedre med fast føde? Hva begynte du med? (frukt, grøt) Hvor lang tid gikk det fra smaksprøver til full porsjon?
2 boys & now pink Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Jeg begynnte med grøt mellom 4 og 5 mndr med minsten. Eneste grunnen var at hun aldri ble fornøyd. Hun var nesten desperat med brystet og jeg gjorde ikke annet enn å sitte på vift følte jeg. Jeg begynnte med grøt. Hun sov lengre da... men jeg fortsatte å nattamme til hun var 7 mndr. Nå får hun bare morgen kos... (straks 9 mnd)
mor_til_Kristoffer Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Kristoffer var 6 måneder da han prøvde noe annet enn morsmelk for første gang. Jeg begynte med maisgrøt - bare bittelitt de første dagene.... Helt i starten fikk han smake på dagen (til lunsj) pga om det skulle vise seg at det ble problemer - så slapp det i alle fall å gå utover nattesøvnen hans... Han hadde kommet inn i en god rutine da - så den ville jeg ikke ødelegge..... Det gikk heldigvis bra og etter en stund fikk han også grøt til kveldsmat... Da begynte han å sove mye lengre på nettene før jeg ammet ham. Hvor lang tid det gikk fra smaksprøver til full prosjon husker jeg ikke (han er snart 7 år nå) Jeg ammet ham frem til han var rett over året - da ville han plutselig ikke ha pupp mer.... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå