sola26 Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Er i uke 26+5,og har lagt på meg 12 kg!!! Nå veier jeg 92.Veier meg ganske ofte,kanskje annhver dag,for å ha kontroll,men har jo ikke kontroll.På 3 dager nå,har vekta gått opp 1 kg.Synes det er veldig rart.Trodde det nesten ikke var mulig å gå så fort opp jeg.Blir nesten bekymra.Jeg har tre mnd igjen.Tenker så mye på dette.Kommer til å veie mange 100 kg på slutta jeg da. Synes jeg ikke spiser så dårlig heller,og går times tur hver dag.Forstår det liksom ikke. Sleit veldig forrige gang jeg var gravid også,da veide jeg 106 kg på slutta.Måtte gå på hard diet etterpå.Ikke no morro:-(. Måtte bare klage litt.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Jupp! Uke 18 og 9 kg opp! Slanket meg for å bli gravid, så er ikke verre en 80 kg nå... Er 173 høy.
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Hei. Tror eg hadde kasta vekten eller lagt den bort for en periode. For stress å bekymringer kan og øke vekten. Vi spenner musklene når vi stresser å muskler veier mer enn noe annet. Men noen er og anlagt til å legge fort på seg uheldigvis.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Jeg er ikke så bekymret, jordmor sa at det var like normalt, som 2 kg...
MsPondus25 Skrevet 5. juli 2011 #5 Skrevet 5. juli 2011 Jeg har det på samme måten... er 28 uker på vei og har lagt på meg 18 kg. Veier nå 84 kg, (men det skal sies at jeg er bare 157 høy!!) så det er jo laaaangt over gjennomsnittet. Prøver å ikke fokusere så mye på det jeg. Har venninner som er ekstrem-trenere i svangerskap, som bare legger å seg 6 kg alt i alt, det synes jeg er veldig lite... Klart det ikke er optimalt, jeg tenker også på hvr mye jeg kommer til å legge på meg, og at jeg har 3 måneder igjen..... Spiser også greit (kanskje litt ofte snop i forhold til hva jeg burde) og går tur hver dag, men kiloene kommer likevel Er bare slik det er desverre for noen av oss. Bedre å legge på seg litt ekstra enn for lite mener nå jeg Kos deg du, og prøv så godt du kan å ikke fokusere på vekta di
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 Har vært så fornøyd fram til nå jeg...Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 25 kg, og vil jo helst ikke legge på meg så mye denne gangen. Ved kontroll forrige uke lå jeg 3 kg under det jeg gjorde ved samme tidspunkt i forrige svangerskap. Men så har jeg visst lagt på meg over 1 kg på en uke, så hvis det skal fortsette videre i samme tempo så lover det ikke godt! Er 24+4 nå. Kiloene forrige gang forsvant i løpet av 8 måneder med amming, så jeg er ikke veldig bekymret for at jeg ikke skal bli kvitt dem igjen. Bare det at det var så veldig tungt på slutten, i tillegg til at jeg virkelig ikke følte meg vel! Jeg er vant til å spise som jeg vil, høvelig sunt, men unne meg noe godt også, og det uten at vekta øker. Jeg spiser jo som vanlig nå også, og trimmer som vanlig, men kiloene bare kommer flygende! Lykke til
ninini Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 huff, ikke bare og bare det der.. lagt på meg 5 kg allerede jeg er 14 uker.. har vært så kvalm så har måttet spise hele tiden... og har ikke hatt energi til å trene så har blitt mye sofa.. men nå er formen bedre og ikke så kvalm lengre så da kan jeg jo spise litt mindre.. prøver å spise sundt også.. men bare puppene har jo vokst 2 størrelser.. det gjorde de med engang ( føler meg feit og stor.. men men.. la på meg 13 kg totalt forrige gang, men da var jeg større før jeg ble gravid.. men tror dessverre det blir mer nå om det ikke stagnerer litt..
made by elfs Skrevet 5. juli 2011 #8 Skrevet 5. juli 2011 Det er ikke noe stas å gå opp så mye og fort men jeg tror også at det "ligger for enkelte", deriblant meg selv;) Har lagt på meg 20 kg i rasende takt med begge de to barna mine, men jeg har aldri lagt på meg noe etter uke 32. Da har det bare stagnert av seg selv. Og med förste mann spiste jeg masse hele tiden mens jeg var mer forsiktig andre gang, alikevel la jeg på meg i samme tempo og samme antall kg. Det er som om det er meningen at det er der jeg skal havne. Jeg har derimot slitt fält med å bli kvitt kiloene etterpå (Har tatt 1.5 år og få bort alt.) så jeg hadde håpet at det skulle gå bedre denne gang men det ser ut til at vekten raser opp nå også. Ikke så rart med tanke på at jeg spiser heeeele tiden:) Vi får pröve å ikke la oss plages av disse kiloene!
Gjest Gurimamma Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Her hører visst jeg også hjemme .... Er 27 uker på vei og har til nå gått opp 11 kg *stønn Har vært veldig overvektig tidligere, men tok av meg mange kg, og nå ser det ut til at de kommer snikende på igjen. Kiloene merkes så utrolig godt også. Vi bor i fjerde etasje, uten heis... Den trappa kommer til å bli min død en vakker dag ! Hehe Er vel ikke noe annet å gjøre enn å spise fornuftig og fortsette med gåturer og sette sin lit til at det går ann å kvitte seg med de overføldige kg etter fødsel. Lykke til jenter
Studine mevik Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Jeg hadde det sånn sist. Gikk opp ca 30kg til sammen. Ligger heldigvis bedre ann denne gangen, men de kan jo komme plutselig.
Sjokolademonsteret Skrevet 6. juli 2011 #11 Skrevet 6. juli 2011 Er 27 uker på vei og har lagt på meg 11 kg allerede. La på meg veldig mye i begynnelsen (ca 9 kg de første 5 mnd) men jordmora er veldig fornøyd med vekta mi så da kan det vel ikke være så ille. Har både trent og spist sunt så jeg skjønner ikke hvorfor jeg gikk så voldsomt opp i vekt, men har konkludert med at kroppen sikkert hadde behov for det til tross for at jeg var normalvektig da jeg ble gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå